Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av maria tafvelin - 14 oktober 2016 22:38

Idag skulle mamma ha fyllt 73 år. Egentligen vet jag inte varför jag uppmärksammar det. Hon är inte här längre. Hon har slutat fylla år. Men, hon skulle fyllt 73 Om hon levat. 


Tänk så många OM, och MEN man lever i. Jomen OM .... eller ... MEN ...  verkligheten är ju varken OM eller MEN. Verkligheten ÄR. Att kunna ta vara på Verkligheten, och inte fokusera på Om eller Men ... det är faktiskt en träningsfråga tror jag. Man Kan faktiskt TRÄNA sig på  att bli rätt bra på att fokusera på NU, på Verkligheten.  Jag har tränat massor ... och vet ni ... jag är rätt bra på det. 


I morgon händer något extra kul. Jag, Pernilla och Hannah ska åka till Umeå :)  Ikea m shoppingcentra står på agendan :)  Det blir första gången jag besöker IKEA sedan det kom till Umeå, och jag ska köpa nya vita hyllor till köket :)  Men, det viktigaste av allt blir att få spendera en dag tillsammans med Pernilla och Hannah!  


Livet, det vänder både kors och tvärs .... ibland utan att man hinner vara med i svängarna. Ibland har man anat kursbytet, ibland bara väntat att det ska hända. Kursbytet alltså. Ibland sker kursbytet utan större mankemang, men ibland krävs det att livet lixom sätter reglerna, benhårt. När livet sätter reglerna benhårt, finns lixom inte några andra val än att lyda. Då är det bara att rätta sig efter livet, och faktiskt byta kurs.   Jag kan förstå om inte alla hänger med i resonemanget och varför det är aktuellt .... men de som hänger med, de förstår, och håller förmodligen med. 


Nu ska jag ta ut hundarna på kvällspink, sedan ta en dusch innan jag kryper isäng. Jag ser fram emot, längtar till, morgondagen. :)


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards