Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av maria tafvelin - 19 oktober 2016 08:08

Onsdag morgon. Tog sovmorgon till kl 7 då jag kände att det behövdes. Igår var jag något ostadig så det fick bli åksjuketabletter och maxdos mediciner. Meniére är och bråkar, tack och lov i det "gamla" örat, så jag tror inte att jag blir liggande med karusellyrsel och kräkningar, utan det kan nog räcka med vinglighet, snedsteg och svimmelkänsla. Jag hoppas det i alla fall, för det känns inte aktuellt att måsta vara hemma från jobbet. Visst, måste jag så måste jag, men jag hoppas att jag slipper. 


Det har skett, och sker, stora förändringar på jobbet nu iom de nya ägarna, och andra omständigheter. Två personer blev uppsagda häromdagen, och jag samt min eminenta kollega Frida byter klackeskor (ja, eller, det är bara Jag som haft klackeskor) mot fotriktiga sandaler

 


 och går tillbaka på Wallins. Kickan och Micke, som jobbat under sommaren på Fridas, fortsätter där. 


Som sagt, stora förändringar. 


Igår, efter jobbet, blev det en promenad med hela hundgänget, sedan vilade jag innan det var dags för tvättstugan ... sen vilade jag innan det var dags att gå ner i tvättstugan igen. Till middag fixade jag tacos. Ville prova de här supersmå tacoskalen och  min supersöta lilla gryta som rymmer typ 3 dl :)


 

 Sedan vilade jag innan det var dags att åka på personalmöte. Eddie fick hänga med och ligga i bilen, då mötet var kl 20 och jag inte visste när det skulle ta slut. 


Hem, ut med hundarna en kort runda, sedan isäng. Oj så trött jag var, och jag somnade handlöst. 


Sveper den sista kaffeslurken nu, sen blir det maxdos mediciner och en morgonrunda. Idag börjar jag kl 11, så jag får se om jag gör nåt extra med någon/några av hundarna innan jag åker, eller om jag vilar. 


Jo just ja, jag var ju och röntgade Eddies höfter och armbågar i förrgår. Alltså, jag måste återigen rekommendera "Din veterinär" i Piteå. När man kliver in där med hunden och blir bemött som om man känt varandra länge, hon i receptionen kliver fram från bakom disken för att hälsa på Eddie som viftar på svansen och gärna kramas. Sen kommer superveterinär Petra och hälsar med ett stort och varmt leende. Hennes man Daniel kommer strax därefter och kör samma hälsningsprocedur med Eddie (och även mig). Det är Daniel som sköter röntgen efter att Petra gett en liten spruta i nacken på Eddie, som han inte märker av det minsta. Vi sitter i röntgenrummet tills Eddie somnat, då kommer Daniel in och vi baxar upp 48 kg Eddie på bordet. Under hela proceduren pratar Daniel, inte bara om röntgen, utan om Eddie, vi pratar åxå lite om Cornelis, som de alla minns. 


När Eddie är färdig och fått uppvakningsspruta blir han omklappad av samtliga innan Daniel ger honom en tugg-grej för att han är så fin och duktig. Tänk  vilket bemötande!!! Jag kommer aldrig att gå någon annanstans med någon av hundarna, om det inte är något akut. 


Nä, nu är det dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. En ny dag har börjat och det är min uppgift att fylla den med värda grejer. 


Ha en riktigt Fin onsdag! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards