Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av maria tafvelin - 29 oktober 2016 22:50

Molly mår bättre!!!!  gav henne dropp enl. veterinärens instruktioner, och hon mår bättre!!!  Tack, tack Tack!!!


Varit och skiftat däck. Visst funkar det att köra på däcket även om en av hjulbultarna gick av?!   Så får det bli i alla fall :)


Ikväll när jag kollade på "så mycket bättre" slogs jag av en tanke - hur kan det komma sig att man gör ett tvprogram om när människor tolkar andras texter, verk, tankar, känslor ... och alla berörda får sin egen dag när de andra tolkar ....De allra flesta, eller ALLA rättare sagt, blir så positivt berörda av alla andras tolkningar.


MIN tanke nu ikväll är: Varför blir vi inte glada, sådär överlag, när andra människor tolkar och försöker återge sina känslor och tankar kring det vi säger?  Visst är det så att vi, överlag, ratar andras tolkningar av det vi sagt?!


Molly mår bättre. Vinterdäcken sitter på. Jag har äntligen fått igång övervakningskameran. Det här är tamigfan den bästa dagen på länge :)


Gokväll :)

Av maria tafvelin - 29 oktober 2016 09:06

Idag är det ingen vanlig dag. Idag är det 6 år sedan lilla Molly kom till mig. Lilla rivjärnet med stora underbettet, världens störtsta personlighet!

                       

Hon sov hela kvällen igår, och har legat absolut stilla inatt under täcket, nära ... 

 

Hon bajsade ingen kontrastvätska igårkväll, så vi får sannerligen hoppas att hon gör det nu på morgonen, senast mitt på dagen, annars måste jag kontakta jourveterinären. Jag måste sticka iväg idag och skifta däck på bilen, jo jag vet att det är i senaste laget, men det har varit så himla mycket.  Sen går det åt några timmar till att ge Molly dropp ... lite städning ... återigen försöka få liv i övervakningskameran ...  sen kan det hända att den här dagen är slut. 


Det är 2 minusgrader, krispigt ljusblå himmel och strålande sol. Jag håller verkligen tummarna för att det här får bli en glad, innehållsrik dag, på ett positivt sätt. 


Idag står Frida och Micke på marknaden i Byske, och säljer Fridas egna varor, dvs fröknäcke, panini med rökt sidfläsk, egenkokade marmelader och fudge. Har ni möjlighet, åk dit och handla :)  Eller, åtminstone spana in marknadens förmodligen snyggaste stånd!   :) :) :) 


Nu ska jag väcka hundarna. HOppas, hoppas lilla Molly är piggare idag ... 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards