Alla inlägg den 16 oktober 2016

Av maria tafvelin - 16 oktober 2016 17:09

Söndag eftermiddag. Har kommit hem från jobbet och varit ute med hundarna. Dragit igång ugnen har jag åxå gjort. Det blir rådjursstek idag :) 


Alltså, vilken makalöst, sanslöst rolig dag vi hade igår i Umeå, jag Pernilla och Hannah. Vi skrattade så tårarna sprutade, för det vill ju alltid bli någon slags fadäs när vi åker på utflykt, så även denna gång. Hahahahahaha, vi kommer att skratta brallan av oss MÅNGA gånger till de där minnena, det är då Ett som är säkert, hahahahaha


Vi höll oss på IKEA och tillhörande shoppingcenter. Pernilla shoppade som aldrig förr, och var så nöjd när vi åkte hem, så det var rent rörande faktiskt. Hannah hade med sig en lista som skulle betas av inne på IKEA, men när vi åkte hem tog hon fram listan så att vi skulle få skratta lite. Av typ 20 grejer, hade hon köpt ..... EN !!! Jo, hon köpte ytterligare några saker, men de fanns inte med på hennes lista ... fniss. 


Jag shoppade två vita lackhyllor, ville ju byta ut de björkfärgade jag hade i köket mot vita. Köpte även ett tvåpack fingervantar inne på ... ja om det var HM eller lindex .. vet inte riktigt. Lunchen åts på IKEA, och jag valde, som alltid på IKEA - RÖDSPÄTTA :) :) :)  Den är sjukt god! 


När jag kom hem på aftonen så gick jag naturligtvis ut med hundarna det första jag gjorde, rafsade ihop lite rester till middag,  sen skulle jag ta ner de gamla hyllorna och sätta upp de nya. Plockade ner allt jag hade ställt upp på hyllorna, spred ut dessa saker över spis och arbetsbänk .... hämtade skruvdragaren ... nähä, då var batteriet dött. Ok. Kollade lite på tv medans batteriet laddade. I en paus stegade jag in i köket och greppade skruvdragaren. Första hyllan gick bra, men den andra fick jag inte ner. Skruvskallarna var rund-dragna så det hände inte ett smack. Ehh ... ok..... jävla kukskit. La bort skruvdragaren och gick och satte mig i soffan och såg tv igen. Lät det lixom rinna av mig. I nästa paus gick jag tillbaka och försökte igen, med samma resultat. Fick inte ner hylljäveln. 


Ok. Till slut la jag ner projektet och tänkte att jag tar fram lillyxan eller nåt, nån dag framöver. 


Nåt annat som slog mig igår när jag såg mig själv i spegeln i olika butiker i shoppingcentrat. Jag ser ju för taskig ut. Måste till någon form av förändring, dessutom har saknaden blivit för stor. Saknaden efter en lugg. Så, jag klippte mig igår innan jag gick isäng :)   Kul med lugg igen :)  Har saknat att kunna skriva uppdateringar på fb som: Nu vispar jag luggen i sovläge :)


Ha en superfin söndagkväll! Fyll kvällen med värda grejer :) :) 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards