Alla inlägg den 21 oktober 2016

Av maria tafvelin - 21 oktober 2016 09:11

Fredag morgon. 4 grader och dimma. Idag är jag ledig, och det känns faktiskt skönt. Jag ska försöka göra en del idag, men vila mycket, då tinnitusen och ostadigheten känns lite väl överdriven. 


Igår, efter morgonrundan, lastade jag Kelly och Molly i bilen och åkte till skogen

 

Efter 40 minuter åkte jag hem för att sitta i bilen utanför entren och lyssna efter hundskall. Grannen under mig som jag träffade när jag åkte till skogen, berättade att Eddie skäller ca 1.5 timmar, från direkt jag åkt. Jag parkerade utanför entren och satt kvar i bilen med dörren öppen i 10 minuter, hörde inte ett knyst. Men, jag vill ju inte att grannarna ska bli irriterade, vilket en av de verkar vara, (läs: surtanten i dörren bredvid) för hon ska minsann prata med ordförande. Lasse, grannen som bor mitt under hade sagt till henne - men prata med Maria i första hand, men det vägrade hon. Nåja. Idag ska jag åka och köpa en sån där övervakningskamera med mikrofon så att jag kan hålla koll själv, och tvärsnacka lite med Eddie när han drar igång. 


Nåja, iväg för att lämna bilen på verkstan, plockade upp Pernilla och Mattias bil som precis var klar (jo, alltså den rullade just ut från verkstan :)  )  åkte förbi Hannah och Robban för att rasta deras hundar, sedan iväg på jobbet. De skulle ringa från verkstan när bilen var klar, det skulle ju bara bytas bromsbelägg, så det skulle vara klart kl 14. Strax efter 15 ringde jag och frågade hur det gick. - Får jag återkomma om en liten stund, sa hon som svarade. 


Kl 16.45 ringde hon upp och berättade att det var mer som behövde bytas, både skivor och bromsok. 

- aha, hur mycket kommer Det att kosta?

4900 kr. 

- STOPP !!!  Vem som än ska betala (läs: Mattias) så är det HELT orimligt att lägga ner så mycket pengar på den här kompisen. Nä, skruva ihop den igen så hämtar jag den. 


- Hmm .... oket gick så tungt så jag vet inte om vi får ihop den igen.


Kontentan blev att jag inte kunde hämta plåtkompis igår, utan blev hänvisad att ta bussen hem från jobbet. Plånboken hade jag glömt i bilen som stod på verkstan .... jamen, jag lånar 40 kr ur kassan på jobbet, så att jag kan åka hem, så får jag hämta bilen i morgon, tänkte jag. När jag väntade på bussen, ringde jag Hannah

 

Jag berättade hela historien. 

- Jamen, du kan ju glömma att du får åka buss, de har slutat ta kontanter.


Hannah kom och plockade upp mig där från busskuren. När hon bromsade in såg jag att hon hade nervevade rutor. Jag satte mig in och hon sa: Jag har trampat i kattskit med mina favoritskor (Foppa) Hon tog upp en sko och visade. Vafan, hela sidan var ju nerskitad, in i hålen åxå. Dessutom hade hon kattskit på handen. Hon hoppade ur, tog fram våtservetter som hon hade där bak i bilen, och försökte torka av skon. Det gick inte bra. Till slut kastade hon in skorna där bak i bilen och vi kom oss iväg. NÄr hon lämnade av mig slog mig tanken: Jag kan ju inte åka buss i morgon för att hämta bilen, jag har ju bara kontanter. Jag fick låna Hannahs kort :)


I morse kollade jag på SKK hunddata, och resultatet på Eddies röntgen har kommit:

 


Den ene kompisen i skrotskick, den andra i toppskick :) :) :) 


Mattias ringde nyss och hade pratat med verkstan. De lyckades få ihop bilen så att jag kan köra ... ett tag till ... fniss.  Det kommer inte att hålla länge meddelade de, men ... jag ska hitta en Ny plåtkompis innan det blir riktigt kallt, har jag tänkt :)


Nä, dags att hänga bort morgonrocken, ta morgonrundan och sen sätta sig på bussen. Ner på stan en ytterst kort sväng, och sedan hem igen. Idag är det Paddys tur att få egentid, tror det blir skogen. SEn lite lydnad för Eddie här nere på gården. Det är ju nu först det egentligen går att börja, när han har intresse av att söka och hålla kontakt med mig :)


Fredagen är i rullning, det är bara att haka på :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards