Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av maria tafvelin - 22 oktober 2016 18:38

Lördag ... snart kväll. summerar gårkvällen och dagen hittills, precis som rubriken säger. Skit, skit, skit och Skit ... fniss. 


Fick aldrig liv i den där jävla övervakningskameran igår. Provade x antal gånger, efter manualen, men det Gick bara inte. Skit! 


I morse, när jag satt på toa och sket, insåg jag att jag hade slut toapapper. Alltså, inte ens en dm kvar. Helt slut. 

Skit. 


Kom hem med ny övervakningskamera, men fick inte igång den heller. 

Skit.


Efter dagens bravader måste jag duscha Eddie, han är 

Skitig


Fniss. 

JO, igår försökte jag ju installera övervakningskameran jag köpte. Det bara Gick inte. Ringde Kjell å co där jag köpt den, och de sa: kom förbi med den så hjälper vi dig. Sagt och gjort. Lastade Eddie i bilen och åkte ner på stan. Lämnade kameran på K o Co , gick sedan med Eddie en sväng på stan, och upp på stora wsp-parkeringen där jag mötte upp Eddies fd ägare som ville träffa honom. Eddie lekte med fd husse, kampade, kastade sig ner på marken, brottades ... det var rörande att se faktiskt. Måste duscha Eddie ikväll efter det här, men det gör inget alls :)


Lampan i taket i hallen har gått sönder, och i morse såg jag i dunklet : nämän vafan, har någon av hundarna skitit på hallgolvet!!!!! Eftersom jag bryskt hade upptäckt att jag var utan toapapper (jag använde bomullsrondeller för att torka röven, för er som undrar)   tänkte jag ett varv - hur tar jag upp det här? Jomen, med en hundbajspåse naturligtvis! När jag plockade upp, märkte jag att det inte alls var hundskit, det var en av Mollys fleecesockar som ramlat ner från hatthyllan .... fniss


Lämnade ju in övervakningskameran och fick veta att det var något fel på den. Den var trasig helt enkelt. Inte underligt att jag inte fått den att fungera. Fick ett bra pris på en som var betydligt dyrare, eftersom de naturligtvis hade slut den modell jag hade köpt igår. Vet ni ... jag kan inte installera den här nya heller !!!!! 

Skit åxå. 


Ringde Robban och bad om support. Han kommer hit i morgon ... fniss. 


Lagade i alla fall sjukt god middag :)  Kycklinggryta med kokosmjölk, vitlök,ingefära mm. 

 

Nä, nu ska jag mysa i soffan med hundarna en stund, sedan ska jag duscha Eddie. Värmeljusen är tända, det är supermysigt i mitt paradis. Ha en härlig lördagkväll :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards