Alla inlägg den 9 januari 2022

Av maria tafvelin - 9 januari 2022 09:31

Söndag morgon. Eller ... ja ... sen morgon :)  10 minusgrader, solen går upp.. eller Gick upp9.28 och ner 13.59


Igår gick det riktigt bra på jobbet, trots att det bara var jag och Anna som jobbade. Anledningen är givetvis att det inte var så många gäster. 10 st inbokade när jag kom på jobbet igår, men det kom några fler bokningar under dagen, bland annat kom det upp en man med sin son som var 17 år. Killen ville bjuda sin tjej på middag på en fin restaurang, och pappan tog med honom upp på Victoria. De kollade menyn och killen bokade bord för två till kl 17.30 <3  Totalt blev det 18 gäster. Jo, visst är det bra för restaurangen om det är fullsatt varje kväll, men är man ensam i köket är det mindre bra, då väntetiderna blir långa. Nåja, det blev de inte igår, alla gäster var nöjda :)  Jag hann till och med ta några foton under en rast :)

         

Prick kl 21 kunde jag ta sopsäcken och åka hem. Så himla skönt! Ut med hundarna och ner i tv-soffan. Har börjat se serien "bron" så jag tittade tills jag kände att NU kunde jag gå och lägga mig. La mig kring 00.30 och somnade relativt snabbt. Vaknade av att Alice satte sig upp i sängen och skällde. Vafasen? Man blir ju klarvaken med en gång. Är det någon bakom dörren? Är det någon på gården? Är det någon som försöker ta sig in i garaget? På med glasögonen och kolla klockan. 05.00  Såg ingen på gården .... hörde inget heller. Alice hade lagt sig igen, så det var kanske i hennes drömmar det hände nåt. Ja ... det var ju inte tvärlätt att somna om.... men jag ville inte ge upp. Tror klockan var kring 6.30 när jag somnade om, och vaknade 9.10  :)  


Idag ska jag åka iväg till Boviken och träffa ungdomarna och Otto. Robban har bett om en klippning, så jag tar med klippgrejorna. Jag har även tänkt plocka bort julen idag. 


Nä, nu ska jag glida ur tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en skön söndag och fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards