Alla inlägg den 15 januari 2022

Av maria tafvelin - 15 januari 2022 08:35

Lördag morgon. 2 minusgrader. Solen går upp 9.14 och ner 14.18  "ring så spelar vi" ljuder ur högtalaren. 


Det blev en lugn kväll på jobbet. Tur att vi har det här skidlaget 16 personer, boende på hotellet som så gärna ville få äta middag på hotellet, både torsdag, igår och ikväll. I torsdags lagade jag älgfärspasta åt dem. Igår blev det kycklinggryta och ris, och ikväll fixar jag lasagne åt dem. Vi hade även några bokade gäster som kom, alla var nöjda och glada, så det var en bra kväll. 


Nu på förmiddagen väntar jag hit Hannah och Robban, som ska fylla på flis i fliseriet. Var tredje vecka behöver det fyllas, och då kommer de med sin lilla traktor på släpvagn och fixar det :)


Nu har jag bokat tid för tredje sprutan. 31/1 valde jag. En måndag... tyckte det var det bästa valet, då tisdag är en preppdag, en väldigt lugn sådan ... så OM jag får biverkningar liknande efter andra sprutan, så är det inte hela världen om jag blir liggande på tisdagen, får lite jobbigare på onsdagen, men det ska nog gå.


Nu hamnade jag i att läsa norran och aftonbladet, så tiden rusade en aning. Dags att glida ur tofflorna och hänga upp  morgonrocken, väcka hundarna och veva igång. Ha en Bra Lördag - se till att göra nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards