Alla inlägg den 30 januari 2022

Av maria tafvelin - 30 januari 2022 09:28

Söndag morgon. 7 minusgrader och molnigt... ser ut att blåsa en del... aha, såg nu att appen säger att det känns som -16. Solen gick upp 8.30 och går ner 15.10 Dagarna blir snabbt längre och längre :)  Eller, dagsljuset i alla fall :)


Igår dekorerade jag smörgåstårtan direkt jag kom på jobbet, eftersom den skulle hämtas mitt på dagen

   

På aftonen fick vi en kommentar på instagram (victoriaskelleftea) att alla som ätit den, tyckte att den var jättegod :)


Det kom ca 30 pers igårkväll, och det var rätt lagom då jag är ensam i köket. Lördagar är ju den dag det går flest 3-rätters, dvs både för-varm- och efterrätt. Nu när vi utökat menyn är det ju en del att fixa och trixa med :)


Hotel Victoria – Restaurang & Hotell mitt i och högt upp i Skellefteå


Där kan ni gå in på hemsidan och kolla in menyn om ni vill, det som inte hunnit komma med är varmrätterna Lasagne och Gräddig renskav


Nu ska jag glida ur tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna har vaknat och röjer runt och leker i sängen.  

Ha en fin, skön söndag. Tänk .... här sitter jag vid köksbordet... har hela dagen framför mig... bestämmer HELT själv vad jag ska göra, och när. Om man innest inne KÄNNER att det inte FINNS några måsten, för det gör det inte, så känner man sig lätt, glad och fri. 


Ha en fin, skön söndag. Tänk .... här sitter jag vid köksbordet... har hela dagen framför mig... bestämmer HELT själv vad jag ska göra, och när. Om man innest inne KÄNNER att det inte FINNS några måsten, för det gör det inte, så känner man sig lätt, glad och fri.  Idag kanske jag får igång nya luren, vem vet? :)


Vad är Värt för DIG idag?  Gör det!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards