Alla inlägg den 10 januari 2022

Av maria tafvelin - 10 januari 2022 10:08

Måndag morgon. 14 grader och mestadels molnigt. Solen gick upp 9.26 och ner 14.02


Igår, efter morgonrunda

åkte jag iväg till Boviken med klippgrejerna. När Robban var friserad, gick vi över till Pernilla, Pehr och Otto där det bjöds på pizzarester till lunch. supergott :)  Efter mat och surr, åkte jag hemåt igen. Tanken var att plocka bort julen, men det blev lixom inte av,  jag tog fram torskrygg ur frysen, körde en tvätt, var ut med hundarna, sedan satte jag mig och såg några avsnitt av "bron". Till middag blev det torskrygg sous vide, knaperstekt bacon, pressad potatis och en vitvin/dill/citronsås. Mycket gott!

 

Hängde tvätt, såg lite tv... sedan var kvällen slut och det var jag åxå. Riggade råttfällorna innan jag la mig. Hade gillrat dem kvällen innan, med seg saffranskola .... men när jag kollade på morgonen, så var kolan borta men ingen fångst. I morse när jag kollade

 

Ser ut som att den provat göra gymnastiska barr-övningar. 


Ledig dag som jag ska ta tillvara. IDAG blir det att plocka bort julen. Men först, glida ur tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en fin måndag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards