Alla inlägg den 14 januari 2022

Av maria tafvelin - 14 januari 2022 08:20

Fredag morgon. Temperaturen på nollan. Ena appen säger att det är mestadels molnigt och känns som 10 minus, den andra appen säger att det är klart och känns som 6 minus. Skit samma.  Solen går upp 9.16 och ner 14.15 


Fick precis ett sms av chefen Anna. Hon är på akuten efter att ha fått en brännskada. Hon hade frukosten nu på morgonen. Stackarn! Jag har ju bränt mig några gånger jag åxå, men aldrig behövt åka till akuten. Låter inget vidare.


Ikväll är det ett par sällskap som bokat bord. Hoppas det tillkommer fler, annars blir kvällen så himla lång. Nu hörs fler och fler röster ifrågasätta restriktionerna, både i grupper på facebook, men även i tidningarna. 

Läs gärna vad Jonas Gardell skrev häromdagen

JONAS GARDELL: Vore det inte rimligare att tillföra vården resurser? (expressen.se)


Nä hörrni, det har inte hänt så mycket sedan igår egentligen. Ska försöka hinna bära upp julgranen innan jobbet idag, jag klädde ju av den i måndags, nu står den naken i inglasningen bara för att jag inte kommit mig för att bära upp den på övervåningen och stoppat in den i sin kartong. En sparktur med hundarna tänkte jag åxå genomföra. Men först - glida ur tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en fin fredag och kom ihåg att göra nåt värt!


Gomorron




Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards