Alla inlägg den 18 juli 2022

Av maria tafvelin - 18 juli 2022 08:10

Måndag morgon.15 grader och växlande molnighet enligt appen... själv ser jag inte mycket till moln. Sol upp 02.49 och ner 22.35


På lördag förmiddag kom Robban hit med Lilly och Greta. Vi gick en kort promenad med alla hundarna, då Alice och Theo inte träffat Greta tidigare. Allt gick superbra så det var bara för Robban att åka iväg igen så att de skulle komma iväg med husvagnarna. Å herregud vad Theo och Greta lekte! Det var lixom ingen hejd. Ja, Alice kom igång bra åxå... Lilly... hon gick och la sig direkt. Hon är inte så mycket för stoj och stim. Efter några timmars intensiv lek, så däckade alla hundar. 

     

 

En promenad med hela gänget

 

Sedan var det några kortare leksekvenser under kvällen. Igår, söndag, sov de i princip hela dagen, de var helt slutkörda allihop.


Idag kommer ungdomarna hem, och jag ska köra hem Lilly och Greta. Jag ska iväg på Svensk cater och hämta lite grejer, så då passar jag på att skjutsa hem dem. Då slipper Hannah och Robban köra hit för att hämta dem när de kommer hem. Ska nog dra igång gräsklipparen när jag kommer tillbaka från Cater, gräset växer som tusan. Har kollat, och det verkar vara några jordgubbar på gång, likaså ärtskidor :)  Pallkragen med örter är tämligen knökfull, ska skörda  en del basilika och frysa in. 


Nu ska jag glida ur tofflorna, hänga upp morgonrocken och väcka tre av fyra hundar. Greta är vaken, hon är den som är mest morgonpigg. Ha en fin måndag, gör nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards