Alla inlägg den 30 juli 2022

Av maria tafvelin - 30 juli 2022 08:25

Lördag morgon. 16 grader och rätt så soligt, men det verkar ska mulna på kring mitt på dagen. Sol upp 03.30 och ner 21.54


Igår knatade jag drygt 2 km på morgonrundan. Var ganska matt när jag kom tillbaka, så det blev att vila en stund. Sedan begav jag mig in till Kåge för att pumpa bildäck. Bilen varnade för lågt tryck i torsdags när jag och Hannah åkte  till Tåme, men passerar ju ingen mack då... så jag tänkte igår att jag skulle åka och pumpa så att jag inte står med tomt däck nästa gång jag ska iväg med bilen. Så, nu är det gjort. Det blev inte så mycket av det jag tänkt göra, jag hittade på annat istället :)  . Vevade ihop en pizzadeg som fick stå på bänken och jäsa några timmar, och mot eftermiddagen tog jag en skogsrunda med hundarna. Så kan det gå när det blir ändrade planer :)

   

Till middag blev det en pizza bianca med brieost som jag hade i kylen och började sjunga på sista versen. Lite ruccola, basilika från trädgården och ringlad honung på. Helt ok

   

Senare på kvällen blev det jordgubbar och grädde. 

 


Idag blir det att göra det jag egentligen tänkte göra igår- byta olja på gräsklipparen och börja klippa gräset. 

Men, nu först, parkera tofflorna, hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. ha en fin lördag - se till att göra nåt värt!  Ta åtminstone reda på vad som är värt för just Dig! 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards