Alla inlägg den 22 juli 2022

Av maria tafvelin - 22 juli 2022 07:36

Fredag morgon. 16 grader och mest soligt, det verkar ska mulna på kring kl 14 och temperaturen ser ut att hålla sig under 25 grader. Sol upp 03.03 och ner 22.21


Juli månad har bara en dryg vecka kvar, sedan går vi in i augusti. Jag anar att många söderöver kommer att minnas den fruktansvärda hetta de haft de senaste dagarna. Rätt så intressant det här med hur man minns saker och ting... Det här året skulle jag ju kunna minnas som det år som var proppat med osynk och otur. Året började ju med sjukskrivning pga förkylning. Samma dag jag kom tillbaka i jobb (på restaurang victoria) så ramlade jag ju i trappen och fick foten gipsad. Hann i princip bara tillbaka så fick jag njursvikt och sorkfeber och låg på sjukhus. Känns märkligt, det är mer än 4 månader sedan jag blev sjuk, och är inte helt återställd ännu. MEN, det här kommer att hamna i minnesboken som ett fantastiskt år - det år jag fick komma tillbaka på Utflex :)


Den här veganska "steken" som jag tillagat .... alltså .... wow så gott!  Jag smakade en skiva igår, måste ju veta vad jag bjuder på ... och det måste jag säga - jag är helt förbluffad över hur gott det var. Kommer att göra till mig själv åxå.

   

Idag har jag bara att baka källarfranska, skiva kött - både det gravade, det sousvidade och det veganska, göra en melonsallad... ja, det var väl bara det. 


NU ska jag gå och duscha, sedan gå ut med hundarna. Ha en fin fredag - se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards