Direktlänk till inlägg 23 januari 2022

Finns det ingen pandemi? Är det sant!

Av maria tafvelin - 23 januari 2022 09:08

Söndag morgon. 4 plusgrader och soligt ... på solsidan alltså ... fniss. Solen gick upp 8.52 och går ner 14.45 Själv vaknade jag kl 7, men gick inte upp förrän nyss :)


Hörrni ... det här med att logga in på banken med bankdosa .... jag skrev ju om det igår, och hade ingen aning om vilken pinkod jag hade för att logga in. När jag kom in efter morgonpromenaden hade jag tänkt på saken. Hoppas vid gudarna att jag var smart nog att ändra pinkoden när kortet kom ... har för mig att jag var tvungen skaffa nytt på grund av att jag inte kom ihåg pinkoden jag fått, det är ju ett par år sedan typ. Drog en vild chansning på en sifferkombination jag använder mig av lite titt som tätt ... och tror ni inte på fan det var rätt :) Halleluja :)


Hur var då gårdagen på jobbet?  Jotack, var väl inte HELT arbetslös, men nog är det gigantisk skillnad mot innan de senaste restriktionerna kom. Det som var extra trist är något som hänt mer än En gång. Ett gäng på 5 personer som hade bokat bord, dök bara inte upp. De avbokade inte, utan dök helt enkelt inte upp. Så dålig stil. 


Så, vad händer idag?  Efter morgonrundan ska jag nog dra igång en tvätt, sedan åker jag till Boviken för plättlunch :)  Hämtar ut nya telefonen på vägen dit, och hyser gott hopp om att få hjälp att starta upp den, så att jag kan använda den, med alla dess funktioner innan dagen är över :)  Det gäller att drömma stort .. fniss


Fler och fler sitter i familjekarantän, många arbetsplatser har stora problem, många måste stänga ner för att de inte har personal. Det känns extra illa att ha så lite att göra på jobbet när man tänker på det. Flera arbetstimmar jag hade kunnat göra nytta någon annanstans. Men, det är som det är, hoppas läget förbättras snart, trots att det inte känns som att det finns något belägg för att det skulle göra det. 


Igår var det demonstrationer i Stockholm och Göteborg, mot vaccinpasset. Tittar på foton och tänker: ja, är man utomhus kanske det är ok att stå som packade sillar och lyssna på andra som uttrycker vad de själva tycker. En av demonstranterna, en kvinna, Eva Pettersson säger

- Jag jobbar inom vården och jag har inte sett någon pandemi, det är min sanning.


Tänk så många ansikten sanningen har. 


Nu ska jag glida ur tofflorna, hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och komma ut på morgonrunda. Lite knivigt idag .... det har kommit nån cm snö på isen, och då brukar icebugsen inte vara hundraprocentiga. Att det var snorhalt upptäckte jag när jag kom hem från jobbet igårkväll. Rullade in från byavägen, lilla nerförsbacken mot förrådet, svänga höger mot bron ... bilen rakt fram... trampa lätt på bromsen, vrida lätt på ratten .... med ett litet ställ svischade jag in snyggt ... fniss. Hade jag kört fortare hade jag nog kört in i stortraktorn 


Som sagt... glida ur tofflorna osv. Ha en skön söndag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards