Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av maria tafvelin - 13 oktober 2014 21:00

Eller, det var inte tidningen, det var en reporter :)   Norra Västerbotten tyckte att det var en fantastisk idé  med Tomtepoolen jag startat på facebook, så de ville skriva en rad om det :)


I övrigt har dagen varit precis som vanligt - helt unik :)  Man lär sig saker PRECIS varenda dag! :)  Så även idag.   Efter jobbet blev det en runda med hundarna i vanlig ordning, en helt vanlig slät promenad, utan inbyggd träning. Huvudvärken har hängt med hela dagen, så jag orkade inte tänka så hårt, utan lät bara benen gå. 


Kvällen har spenderats med lite fippel. Jag förbereder lite för dagskursen jag ska hålla i Burträsk om några helger - Klickerträning i teori och praktik. Man vill ju lägga upp dagen så att den blir precis så lärande och utmanande som det bara går, utan att man ställer till det så att hundarna ligger dubbelvikta av mental utmattning, redan vid första fikat. 


Strax ska jag ta en kvällspromenad och sen krypa isäng. Kanske är det en förkylning på ingång, därav huvudvärken, så det är nog läge att sova så mycket det bara går.   I morgon har jag inget planerat efter jobbet, men på onsdag ska alla hundarna till veterinären för vaccination. 


Men, nu ska den här unika dagen avslutas först. En dag i taget :)


Hoppas du haft en bra dag :)


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards