Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av maria tafvelin - 20 oktober 2014 14:48

Det snöade i morse, men blev mer regn frampå dagen. Nu ligger det rätt ordentligt med vanligt hederligt SLASK på marken, och DET är värdelöst. Halkigt som tusan, men vurpar man blir man genomblöt. Nä, tacka vet jag snö :)


När jag satt i bilen lyssnade jag med ett halvt öra på radion. En mening kommer jag ihåg. 

- Man kan inte meditera bort sina problem, de måste man ta itu med, och göra något åt. 


Så himla rätt! Man måste ta itu med, och göra något åt. Problemlösning är aldrig att tänka, planera, skjuta framför sig. Problemlösning är att ta reda på hur problemet ska lösas, sedan skrida till verket. 


Problemet just NU är att jag är så himla trött. Lösningen är att jag lägger mig i soffan och vilar. Jag ska inte skjuta det framför mig längre, utan jag gör det NU. 


Tjing så länge :)

Av maria tafvelin - 20 oktober 2014 07:11

Måndag morgon, det snöar med inslag av regn. Efter mina tre koppar kaffe väckte jag hundarna i vanlig ordning. Som vanligt så ligger Molly kvar tills vi andra står i hallen, klädda och klara att gå ut. Men, den här dagen gjorde hon nåt som bröt från rutinerna. Jag hörde att hon hoppade ner från sängen och trippade mot köket. Anade ugglor i mossen, gick fram så jag såg henne, då satt hon och sket !!!!   Sen hoppade hon upp järnet i sängen igen. Jag hämtade papper och tog upp klutten, och när jag tittade på henne så sa hennes blick

- Du, jag har skitit redan, så jag behöver inte gå ut. Jag ligger kvar här jag. 


Hahahahahahahahahahaha, jag kunde faktiskt inte hålla mig för skratt. Tyvärr för Mollys del, så ska hon även pinka innan jag åker till jobbet, så det var helt vackert att hänga med på en runda ändå :)


Nä, nu ska jag äta frukost, sen är det bara att dra mössan över luggen och köra till jobbet. Svinhalkigt ute, tack och lov att jag la på vinterdäcken igår .... men eftersom jag inte litar på dem till hundra procent, så blir det att köra försiktigt. Ha en bra dag!


Gomorron

 


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards