Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av maria tafvelin - 3 oktober 2014 22:42

Jag har tappat en "vän" ikväll. Eller ... någon som kallar mig kall träpinne, kanske aldrig varit min vän överhuvudtaget, utan bara på låtsas, på facebook. 

Jag har aldrig någonsin påstått att jag är perfekt. Jag har aldrig knappt ens påstått att jag är bra, jo på hundar, men inte annars. Ikväll har jag dock fått erfara och förstå att jag är: En usel vän, en lögnerska, en känslokall träpinne, osv osv osv.   Jahapp. Ja, må så vara. Ingen är perfekt. Jag ska inte här och nu berätta hur DU är, min ... fd vän. Du FÅR inte mer plats i mitt liv än vad du redan fått. 


Dags att ta ut hundarna på kvällsrundan och sedan krypa isäng. I morgon är det lydnadsdag med chihuahuagruppen, och det ska bli superkul!   Ja, det är inte hela dagen, utan jag hinner ut med mina hundar i skogen åxå :) SEn blir det en rejäl runda med Kettlebell och yogaboll :)  Ser fram emot morgondagen på många sätt :)  Ni vet, i morse startade jag dagen med tanken om att : Idag är den första dagen på mitt nya liv. Detsamma gäller morgondagen! :)


Gokväll

 



Av maria tafvelin - 3 oktober 2014 19:09

Vad är skillnaden? Var går gränsen? NÄR slutar man bjuda på sig själv, och istället söker bekräftelse? Handlar det om särskilda ämnen, eller ? 

Alla, säger Alla, behöver bekräftelse. Så är det bara. Utan bekräftelse, tynar vi bort. Är det FULT att söka bekräftelse? Kan man söka för MYCKET bekräftelse? 

Jag tror att det är såhär: Människor som är positivt inställda, ser på saken som att någon Bjuder på sig själv. De som är lite negativt inställda, ser det som att någon söker bekräftelse. LIte enkelt beskrivet. Vem bestämmer gränserna för vad som är vad, dem emellan? Vad är att söka bekräftelse, och vad är att bjuda på sig själv?


Den här dagen har varit fantastisk, från början till sl .... nja ... ska inte säga slut, för det är ju några timmar kvar, men hittills i alla fall :)


       

MOrgonrunda .... underbart höstväder ... iväg till Medle med den tacksamma hundägaren som gav mig en blomma häromsistens. Hunden fick gå ett spår, sedan jobba helt underbart bra på agilityplanen ... sen åkte jag hem och gick en underbar skogspromenad med mina egna hjärtan, sammanbakad med fysträning i sandbacken. Till middag gjorde jag schnitzel m vitlökssmör (sjukt gott)

   

Fredagsstädningen är avklarad, nu är det tv-mys i soffan.

 

Vanligtvis skulle jag tagit ett, två, tre eller fyra glas vin ikväll, men jag har bestämt mig för en Sober October. Inte en droppe alkohol. Så får det bli. 

I morgon ska jag vara instruktör på chihuahuagruppens prova-på-dag i lydnad. Det ska bli superkul :) 

Nä, nu kurar jag ihop mig med vovvarna i soffan. Ha en Bra Fredagkväll :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 3 oktober 2014 08:43

Det är fredag morgon, och det är första dagen på resten av mitt liv. Precis som alla andra dagar alltså. Visst är det fantastiskt att varje morgon då man vaknar, har man möjlighet att tänka så: Det här är första dagen på resten av mitt liv. Det är upp till Mig själv hur jag ska styra min lilla båt över havet. Vill jag ligga och guppa vid bryggan när jag ser att det stormar därute? Vill jag hissa segel och åka på en sjujävla åktur? Beslutet är mitt.


2 plusgrader ute, det var 12 inne när jag kastade benen över sängkanten och snabbt fick på mig tjocksockar och morgonrock. Jag hastade över golvet, stängde balkongdörren samtidigt som jag noterade klarblå himmel och sol, vek till vänster in i köket, greppade perkon och gjorde iordning kaffe. Nu står jag i mitt supersöta lilla kontor och dricker det här nykokta kaffet, sneglar till höger och ser att hundarna sover fortfarande. Snart ska jag väcka dem och gå ut, sätta i motorvärmarsladden för senare avfärd mot Medle och agilitybanan, ta morgonrundan, äta frukost, småstäda lite, och sen åka iväg. Det är planen såhär långt, sen får vi se vad jag väljer att göra på min lediga dag. Det blir nog mest att guppa vid bryggan tror jag ..... det skulle vara skönt. Det känns som att det blivit mycket resande över stormigt hav ett tag. 


Hoppas att Du har en brygga att guppa vid åxå, om du känner för det :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards