Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av maria tafvelin - 4 oktober 2014 21:29

Lördagkväll. Underbar dag håller på att ta slut. 

Efter morgonrundan blev det frukost, och sedan en sväng till med hundarna innan chihuahuagruppen dök upp. LUsthuset var bokat för teori med gruppen, och sedan var det lydnadsträning ute på gården. HUR kul som helst :)  Jag fick så fina presenter för att jag ställde upp som instruktör dessutom:

 

Jag vet ju att det är Lotta som fixat presenterna ... hon har snappat upp vilken stil jag har :)   Hennes man Tony hade bakat till fikat åxå 

 

supercool sockerkaka :) :) 


Efter att gruppen åkt, lastade jag hundarna och åkte till skogs en sväng. 

   

När jag var i skogen idag, tänkte jag på ord som verkar ha försvunnit ur vårt vokabulär, eller bytt namn till nåt coolare:  Brandgul, räknedosa och rullbräda är några exempel. Ett annat  begrepp som försvunnit och/eller bytt namn är : dela med sig. Nu heter det - Söka bekräftelse. 


Jo, jag kan se att många med sin blogg, söker bekräftelse. Detta genom att ständigt försöka få fler att kommentera. DET kallar jag att söka bekräftelse. För min del, behöver ingen kommentera om de inte verkligen känner för det. Visst blir man glad över kommentarer, men jag jagar dem inte. Jag bloggar och visar bilder för att dela med mig. Dela med mig av foton och mina funderingar. Har jag 2 läsare en dag så är det lika ok som att jag har 200 läsare. Jag har delat med mig, och det är oavsett om det är till 2 st eller 200 stycken. Om det då är 0 stycken som kommenterar, så är det HELT ok. Om 2 eller 200 st har LÄST, så VET jag att jag delat med mig till dessa, oavsett om de svarar eller inte. Om 0 st skulle läsa bloggen, så skulle jag fortsätta blogga lika fullt, för jag gillar .. nä, jag älskar att skriva. Jag trivs med att kludda ner på papper mina tankar, funderingar ....   ibland blir tankarna tydligare när man skrivit ner dem så att man får läsa dem ett par varv. Man blir lixom ÄN mer säker på hur man tänkte :)

Snart ska jag gå ut med hundarna på kvällsrunda, sedan är det gonatt här i mitt paradis. I morgon är det avslutning i ena agilitygruppen, och sen ska jag jobba några timmar. Bäst att vara utvilad och utsövd då. 

Hoppas att Du haft en bra dag, och att du kunnat fylla den med nåt värt!


Gokväll

Av maria tafvelin - 4 oktober 2014 08:42

Lördag morgon och kaffet är klart. Det är 10 grader och molnigt. På min väderapp står det "växlande molnighet" men jag kan inte riktigt se de där växlingarna .... ser mest att det är ett enda stort moln som täcker hela himlen :)


Idag ska chihuahuagruppen ha prova-på-dag i lydnad. Det känns kul att ha blivit inbjuden som instruktör, och jag hoppas att vi slipper regn. När mitt uppdrag där är klart, ska jag lasta hundarna och åka till skogs för lite rekreation. Jag hade ju planerat att guppa vid bryggan hela dagen igår, men igårkväll slet sig båten och åkte ut på stormande hav en sväng. Tur jag inte hade hissat seglen, då hade det väl gått åt helvete. Nu gick det ju bra ändå, och båten ligger fast förtöjd vid bryggan igen. 


Kaffet var gott, nu är tredje koppen drucken. Nu ska jag ta itu med den här dagen. Jag börjar med att väcka hundarna och gå ut på promenad. Som vanligt alltså :)


Ha en bra dag, och fyll den med värda grejer!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards