Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av maria tafvelin - 2 oktober 2014 06:09

Torsdag morgon, kaffet är klart. Har precis hällt upp första koppen. Tänker på en sak ..... det här med utveckling och sociala medier. Utvecklingen har verkligen gått så snabbt så det är helt sjukt. Minns när internet kom .... fattade lixom inte vitsen.

- Jamen, du kan ju läsa om vad du vill, sa de som redan fattat. 

- Ehh , hello, gå på biblioteket, svarade jag. 

Skriva i Word är superbra, sa de som provat

- Ehh, hello, skrivmaskin med raderknapp funkar toppen, svarade jag. 


Ja, ni fattar :)


Hur såg det ut bara för x antal år sedan, när jag var liten?   Väggfast telefon, svart-vit tv med två kanaler, ingen mobil, vänta en vecka på ett brev. 


Nu kan man med ett knapptryck komma i kontakt med människor när som helst, och var som helst i världen. Vi kan scanna, faxa, sms:a, vi kan prata i telefon fastän vi är i skogen. Vi har så många tv-kanaler att vi inte hinner se en bråkdel ....


Och, vi vänjer oss vid allt. Åtminstone jag. Jag har vant mig så till den milda grad, att när datorn är seg, så blir jag irriterad. Jädrigt irriterad. 


Nä, nu ska jag dra i mig kaffet och gå ut. Tänk .... genom ett knapptryck kan jag dela med mig av mina tankar till Er alla som läser. Lite fashinerande faktiskt. 


Ha en Bra dag, och fyll den  med nåt värt!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards