Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av maria tafvelin - 22 oktober 2014 14:36

Efter en bra och rolig dag på jobbet, åkte jag hem och bytte om, sen lastade jag hundarna i bilen för avfärd mot skogen.


 

1.5 timmar vandrade vi runt i helt makalöst härligt höstväder, i en fantastisk skog.

             

Nu blir det lite sen lunch, sen ska jag bara njuta av vackert väder genom fönstret en stund :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 22 oktober 2014 06:07

Onsdag morgon. Det är alldeles tyst, sånär som på datorn som andas lite. Hundarna sover under täcket och jag står och dricker kaffe. Funderar på det här med kommunikation. Kommunikation både med människor och djur. Hur duktiga är vi egentligen på att kommunicera? Hur kommer det sig att kommunikationen mellan djur verkar funka bättre än kommunikationen med andra människor?  Djur verkar inte slösa energi på att misstro eller missförstå, de har ett språk som är otvetydigt. Hur är det mellan oss människor? Det är ju inte BARA över nätet och genom mail, det blir missförstånd och misstro, det är ju även om man umgås och kommunicerar irl som det heter  ;)


Bygger djur upp ilska inom sig gentemot varandra, som till slut exploderar så att deras beteende och kommunikation blir helt oproportionelig? 


Tänker tvärt på hon som för några veckor sedan, efter att ha kommunicerat rätt länge på facebook utan att ha träffats då vi bor långt från varandra. Något måste hon ha hållit inom sig som växt genom tiden, för hux flux så brast det och hon kastade ur sig att jag var en självupptagen idiot som inte kunde diskutera. Jag kan se på hennes helt horribla resonemang att hon börjat haka upp sig för länge sedan, men inget sagt. Varför? 


Tänker djurvärlden igen .... Hundar, katter, älgar mm. Bete dig som en idiot du, men då får du räkna med slagsmål. Det är alltid en som förlorar. Alltid .... och inte är det jag. 


Ha en bra dag, och fyll den med nåt värt :)


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards