Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av maria tafvelin - 17 oktober 2014 21:51

En makalöst bra dag håller på att ta slut. Det blev sovmorgon till halv 10, då jag vaknade av att sängbotten ramlade ner. Upp med buller och bång alltså :)


Efter kort morgonrunda och tre koppar kaffe, mötte jag upp en hundägare med sina två hundar, hon ville ha några tips på promenad-rutiner. Vi promenerade en halvtimme och jag gav henne de tips jag hade att plocka fram ur rockärmen. När hon gick hemåt, åkte jag iväg och mötte upp en annan hundägare, som jag hjälpt några gånger tidigare. Hon har bekymmer när hon går promenader med hund och barnvagn. Tipsen jag gav henne idag, som fungerade klockrent, var att ha hunden på andra sidan. Dvs, han får inte gå vid gräskanten. Hips vips gick hunden hur lugnt och fint som helst, och eftersom det inte luktar så mycket just på asfalten, så blev det inga problem med att han kastade sig ner i diket för att han fått upp en lukt. Vi promenerade en timme, och hon var helt hänförd.


När jag kom hem, lastade jag hundarna i bilen och drog till skogs på en helt underbar promenad.

     

Jag hittade YTTERLIGARE nya områden att gå på :)  

Idag var det lite kyligt, och det ligger is invid kanten som ni ser på nån bild. 1.5 timmar var vi ute i skogen och gick. Hur härligt som helst :)


Före Idol började, tog jag en dusch och blandade en drink. Eftersom jag inte dricker en droppe alkohol under oktober, så fick det bli en god alkoholfri variant. Isbitar, sprite och mynta. Supergott

 


När jag sippat en stund, ringde telefonen. Det var farbrorn som sköter Tomtarnas Hus på Lilleputtlandet :)  Han var jätteglad och trevlig, och berättade att han blivit så glad när han läste artikeln i Norran, om att jag startat en Tomtepool, att han ville ringa och berätta hur BRA jag är :)    Jag blev superglad :)


Har precis lagt på luren, den här gången efter att ha pratat med Hannah. Nu ska jag gå ut med hundarna på en promenad, sen gör vi kväll här. Hoppas att Du åxå kunnat fylla dagen med värda grejer :)


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards