Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av maria tafvelin - 18 oktober 2014 21:51

Lördagkväll, snart läggdags :)   Efter morgonkaffet, japp, tre koppar ... fniss ... så blev det morgonrunda i vanlig ordning. 40 minuter skön start på dagen. Efter frukost blev det städning, då jag helt enkelt glömde städa igår :)  Efter detta lastade jag hundarna i bilen och tänkte åka och lägga vintersulorna på min plåtkompis, och sedan göra nåt kul med hundarna. Vinterdäcken lämnade jag i garaget på jobbet i våras när jag lagt på sommardäcken.  När jag kom dit upptäckte jag nåt som jag givetvis skulle ha uppmärksammat när jag tog loss dem. Vafasen ... det finns ju ingen dubb på dem. Eftersom jag hade hundarna med mig, så kunde jag inte lasta in dem i bilen heller. Nåja, det var bara att låsa garageporten och återvända hemåt. 


Jag stannade på rinken och tränade en stund, sen blev det en timmes promenad :)


Eftermiddagen har varit rätt så lung, och jag lagade en god gryta till middag. Skinksteksgryta med morot, vitkål, ingefära, vitlök och kokosmjölk. Mums!

Kort eftermiddagsrunda med hundarna, sen blev det ett litet träningspass. 15 minuter på löpbandet och lite svingande med kettlebell samt andra övningar som var så jobbiga så jag höll på att få spunk. Helvete vad jag ångrar att jag någonsin slutade träna där för drygt ett år sedan. Trodde aldrig att det skulle vara såhär tufft att komma tillbaka. Nåja, man får ta en dag i taget helt enkelt och börja om från början. Har det funkat EN gång, så bör det ju rimligtvis funka igen :)


Hundarna har redan lagt sig, men jag ska försöka få liv i dem igen och gå ut en sväng. I morgon jobbar jag, men jag får ju börja när jag vill, så det får bli nån gång mitt på dagen, när jag hunnit gå en längre sväng med hundarna, om vädret tillåter. Hoppas Du åxå haft en bra dag :)


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards