Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av maria tafvelin - 24 oktober 2014 21:47

Fredag kväll. Kom precis in från en liten kvällsrunda med hundarna. Jag har haft en superbra dag :)


Efter att ha städat, tog jag hundarna på en timmes promenad. Det blåser lite idag, men det var skönt. Hade bokat tvättstugan, så direkt jag kom hem från promenaden, var det läge att gå dit. Sen blev det att dra in middag i ugnen. Jag tog en rejäl skiva karré och la i min supersöta lilla ugnsform och drog in i 150 grader. Två timmar senare skickade jag in en rättikagratäng. Hörri .... det blev smaskens :)


 

Efter middagen blev det en dusch, och sedan blev det fredagsmys i soffan tillsammans med hundarna, framför tvn och Idol

 


Det var inte så fy skam det där heller :)


Innan Idol ens slutat helt, så häktade jag av mig morgonrocken, drog på onepiece-pymmen, överdragskläderna, skorna, och sen gick vi på kvällrunda :)   Skönt när jag kom hem, bara dra av ytterkläderna så är jag redo för sängen :)


Snart är oktober månad slut. Den gick vansinnigt snabbt tycker jag. Ska jag berätta nåt som egentligen är en hemlis? Jag har beställt garn och mönster och tänker sticka vantar :)  Det känns lite som en utmaning, då mönstret är hyfsat komplicerat, men jag gissar att den största utmaningen blir att hålla garnnystanet ifrån Mollys leksugna käft ... fniss


På tal om Molly. I helgen ska vi ju gå viltspårskurs hon och jag :)  Lördag och söndag. Det ska bli superkul. Hoppas hon tycker det åxå, även om det ser ut att ska regna i morgon. Hon kanske kan förtränga det, när hon får göra nåt hon tycker om :)  Springa med nosen i backen är ju nära nog det bästa hon vet :)


Nä, nu ska vi krypa under täcket här. Hoppas Du haft en bra dag du åxå, och att du kunnat fylla dagen med värda grejer, och bra beslut. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 24 oktober 2014 12:44

Va i helvete! Hur kan det komma sig att klockan redan är mitt på dagen, jag har ju precis ätit frukost :)


Igår kom Cornelis hit, och ska stanna här en vecka :)

 

Han har sovit på soffan inatt

 

medans de andra har sovit i sängen

 

Vi klev upp typ halv 10 eller nåt .... jag drack mina tre koppar, och sen gick vi på en 40 minuters promenad i duggregn

 

Frukost är intagen, och städdagen börjar :) Ha en riktigt Bra fredag!! 


Goddagens 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards