Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av maria tafvelin - 29 oktober 2014 05:52

Jamen, då börjar vi med gårdagen igen, eftersom jag var så trött igårkväll att jag inte orkade skriva efter kvällsrundan. FÖRE kvällsrundan var jag upptagen, så då hann jag inte :)  


Efter gårdagen ville jag både klappa mig själv på axeln, men även slå mig själv i skallen. Hårt. 


Nåja, vi börjar väl på jobbet. Jag har fler utmanande uppgifter igen, och de är verkligen utmanande. Alla etiketter till alla bakverk och bröd ska göras om, där det ska specifieras i exakta beståndsdelar vad det innehåller, samt att alla allergener ska skrivas med stor bokstav och fet stil. Det är väldigt många olika bakverk och bröd. Väldigt många etiketter som ska göras om. Väldigt noggrannt arbete, eftersom det är viktigt. 


Efter att ha stångat hjärncellerna blodiga med det, åkte jag hem och lastade hundarna för en tur i skogen.


 

En timme i skogen läker själen. Nu hade min själ inte direkt några skador att läka, men man mår bra av det ändå :)


Efter skogsturen hämtade jag ut ett paket på Ica i Skelleftehamn. Jag hade nämligen beställt stickpaket för att sticka rosa-bandet-vantar. Jag beställde så att jag kan sticka 3 par. Ett till Pernilla, ett till Hannah och ett till mig själv. Ett paket kostade 100 kr (garn och mönster) och hela summan gick till cancerforskning. Jag skred till verket direkt jag kom hem, och lade upp maskorna. Sen tog det stopp .... fniss. Tack och Lov att Nina Hugosson, en vän på facebook, tillika superduktig på att sticka .... det var förresten hon som stickat sådana vantar och lagt ut bild på fejjan, därav att jag såg dem och blev helt förtjust. Nåja, jag skrev till henne och ställde några frågor ang. beskrivningen .... man ska sticka en typ av spetskant på mudden. Hon gjorde en liten videofilm som visade precis h hur jag skulle göra :)  TACK Nina! Utan din hjälp hade jag inte ens kommit igång!


Nu har jag stickat mudden, och kommit en bit på mönstret :)  


I afton kommer Pernilla och Mattias hit på middag :) Jag ska bjuda på en köttgryta med vitlök, ingefära och grönsaker. Ja, och kött naturligtvis ... fniss. Den är supergod, och jag vet att de tycker om den, det gjorde jag senast jag bjöd på den i alla fall :)


Nä, klockan är 10 över 6, dags att suga i sig kaffet, väcka hundarna och gå ut. 

- varför jag ville slå mig själv i skallen igår? 

- När jag kommit fram till skogen och skulle lasta ut hundarna, la jag vantarna på biltaket. De låg inte kvar där när jag promenerat klart, lastat in hundarna och kört hem. Konstigt. 


LÄRDE JAG MIG INTE DEN GÅNGEN JAG LAGT UPP INNERDÖRREN PÅ TAKET OCH TAPPADE DEN !!!????!!!

- Tydligen inte  .... fniss. Tur att jag stickar nya vantar nu då :)


Ha en bra dag, och fyll den med nåt värt :)


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards