Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av maria tafvelin - 15 oktober 2014 21:53

Efter jobbet stack jag snabbt som attan in till stan för att rasta lille Milo, sen järnet hem för att ta ut hundarna och sen lasta dem i bilen för vidare avfärd till Veterinären för vaccination på samtliga. Paddy och Molly, helt coola i väntrummet, men Kelly .... hon börjar darra och skaka redan ute på parkeringen. Förr gjorde hon aldrig det, men det är efter ormbettet med efterföljande inläggning, samt då hon opererade cystan i käken, som hon lixom fått lite mindre munter inställning till veterinärbesök. Inte så att hon blir elak mot vet. men hon blir rädd och vill hem igen. 


Efter veterinären åkte vi hem och tog en promenad, sen vilade vi en stund i soffan. Till middag blev det köttbullar med blomkålsmos, å jädrar så gott det var :)


Vet ni, nu ikväll gjorde jag nåt som jag inte ens minns när jag gjorde sist. Jag drack kaffe kl 20 :)  Lite sådär hux flux blev jag kaffesugen, och kokade mig en kopp :)   Jag har ju de senaste åren, bara druckit kaffe på morgonen .... så det här kom lixom från ingenstans :)


Nyss kommit in från en halvtimmes kvällsrunda med hundarna, nu blir det att borsta tänderna, kamma luggen och gå isäng. I morgon är det torsdag och efter jobbet så tar jag helg :)


Hoppas du haft en bra dag!

Gokväll

Av maria tafvelin - 15 oktober 2014 06:21

Efter jobbet igår, lastade jag hundarna och åkte till skogen :) Jag utforskade en ny stig, eller, jag har gått halva tidigare, men vek av och drog iväg upp på typ en bergsknalle. 


         

Riktigt cool utsikt från toppen :)


En timmes runda i skogen gör susen för själen, men för huvudvärken gjorde den inte så  mycket skillnad. Så, när vi kom hem, la jag mig i soffan en timme och vilade. Jo, det kanske blev lite bättre mot kvällen.

 

Till middag blev det rotsakslåda. Jag hade tänkt dra ner lite kyckling åxå, men när jag skulle ta fram kyckling ur frysen upptäckte jag att jag inte hade någon .... fniss... nåja, det blev supergott ändå :)

 

Nu är det onsdag, och gårdagen är förbi. Inget kan ändras, tas tillbaka, göras om. Nu laddar jag för att göra den här dagen så bra som möjligt :)  Gör det Du åxå!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards