Alla inlägg den 7 november 2019

Av maria tafvelin - 7 november 2019 04:57

Torsdag morgon. 8 minusgrader och mulet. Enligt appen ska det börja snöa på lördag, och sedan snöa en vecka. Jomen, det är helt ok. Har kollat på minnen från 2016 på facebook, och jädrar va snö vi hade då, den här tiden. 

 

Igår efter jobbet åkte jag hem och tog ut hundarna, sedan passade jag Otto medans Pernilla tränade. Fast, Mattias kom hem före Pernilla, och tog över. 

Diskmaskinen är kul

           

Hittade värmeljus i ett skåp

         

Spanade genom nedersta rutan i ytterdörren för att se om mamma eller pappa var på ingång

 

  

Mattias kom och jag tackade för idag, åkte Hem, kollade i frysen ... hittade en bit ugnspannkaka .... gjord på vetemjöl special fullkorn .... fniss. God? - nja .... men med hyfsat mycket rårörda lingon gick det ner, tillsammans med en rejäl hög rivna morötter. Man har mer än man tror i frysen. Jag menar, det är ju bara tre hyllplan i min frys... en halvskåp .... man kan tro att det är en stor frysbox, för maten verkar aldrig ta slut ... fniss. Det blir Intressant att se när jag behöver handla mat nästa gång :)


Jag vaknade 4.40 i morse och kände mig superpigg, så jag klev upp då. Alarmet stod på 5.00 så det var ju ändå dags att kliva upp :)  Nu ska jag ta och sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och sätta lite snurr på dagen. Ha en fin torsdag och försök i möjligaste mån att fylla dagen med värda grejer ... ofta handlar det inte ens om att aktivt göra något, utan mer att SE värdet i alla små saker som sker under dagen. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards