Alla inlägg den 16 november 2019

Av maria tafvelin - 16 november 2019 07:50

Lördag morgon. 9 minusgrader och mulet. Strövtåg i hembygden ljuder från högtalaren ... lyssnar på "Ring så spelar vi" och smuttar på första koppen kaffe. Vaknade 4.50 och det dröjde några sekunder innan jag insåg att jag inte skulle upp kl 5 för att jobba, det är ju lördag för tusan, Bästa dagen :)


https://www.youtube.com/watch?v=GATnM5yAqA4


Så, jag somnade om och vaknade 7.30   Ja, inte av mig själv den gången, utan hade ställt alarmet då Pernilla frågade om jag kan passa Otto nu på morgonen då hon tränar :)


Igår var det rester på menyn på förskolan, ja, plus att jag stekte en pyttipanna av grejer jag hade i kyl och frys ... stekte ägg åxå :)  Byggare Bob som var in och köpte matlådor häromdagen, ni vet, jag glömde ju skicka med potatis ... fniss .... han kom in även igår. 

- Vad har du idag?

- Idag får ni pyttipanna

- Låter kanon, 3 varma och en fryst matlåda. 

- Japp. 

Pytsade upp 3 varma lådor pytt och han hittar ju själv till frysen nu för att hämta den frysta

- Ta en bullpåse med dig, den får ni för att jag glömde skicka potatis igår

- Hahahaha, men Tack

Så, allt ordnade upp sig och de kommer att köpa lunch varje dag medans de är och jobbar på tomten typ bredvid. 


Hem, koppla hundarna, ta på reflexväst, ut på promenad. Jag skrev ju igår att jag skulle kvista förbi affären och handla sallad till middagen. Jag ångrade mig när jag var på väg hem, iddes helt enkelt inte .... tänkte att jag säkert hade kvar så att det räckte, så kan jag åka och handla idag istället. 

 

Riktigt smaskigt :)


Ikväll kan det bli pizza faktiskt, erbjudande från IcaMaxi igår - pizzakit för 1kr. Brukar ju aldrig använda färdigt pizzakit ... men för 1 kr kan jag prova :) ,  har lite strimlad skinka i frysen, och den ska väck den med. Ost har jag i kylen att riva, en burk champinjoner finns i skafferiet. Det jag ska handla idag är grönsaker. Vitkål, morot, sen får jag se vad mer. 


Idag blir det nog en kättingpromenad i skogen, lite städning, tvätt och allmänt mysigt. Vi får helt enkelt se vad mer som händer under dagen :)


Dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och snurra igång lördagen. Ha en Bästa Dag, fyll den värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards