Alla inlägg den 15 november 2019

Av maria tafvelin - 15 november 2019 05:13

Fredag morgon. 4 minusgrader och klart. Idag får vi en solig dag :)  Så härligt! 


Igår blev det tacofisk till lunch.


 

Många av barnen åt rätt ok, men favoriten den här veckan har varit kålpudding ... fniss ... lite otippat att de skulle gilla DET så mycket. Idag blir det, som det står i menyn: You never know-kökets hittepå. Det blir rester och nåt spontant så att det räcker till alla. Det där spontana är väl mest för att alla ska äta överhuvudtaget, då jag tror att om jag BARA ställer fram grönsakslasagne, är det flera stycken som inte vill äta alls ... fniss. Igår kom det förresten in en karl som jobbar med nåt gräv-och byggprojekt i nåt husbygge alldeles i närheten av förskolan. Han kom precis när yngsta gruppen ätit, och jag dukat fram andra sittningen så att de äldre barnen skulle få äta. Han ville köpa med sig varm lunch till sig själv och grävmaskinisten, och maskinisten ville ha en fryst matlåda med nåt ätbart att ta med sig hem till middag åxå. Den frysta blev korvfrestelse, och jag gjorde iordning två lådor tacofisk. Kom på nån timme senare att jag glömt skicka med potatis .... fniss .... de måste ju tycka att jag är en märklig kock ... fniss. Han kommer tillbaka idag, och framöver kommer det fler byggjobbare som vill köpa lunch berättade han .... får väl skicka med några kakor jag bakat och har i frysen, alternativt en bullpåse, som plåster på såren för det här med potatisen, hahahahaha


Jag var rätt trött när jag kom hem från jobbet igår, men som vanligt hinner man piggna till när man är ute med hundarna. In i hallen, byta skor till icebugs, koppla hundarna, kolla så att jag har hundbajspåse i jackfickan, ta på reflexväst, sedan ut och få lite frisk luft. Det är nog det här att jag är inomhus hela dagen som gör att piggheten avtar där mot 15..... fast .... nä det är inte säkert förstås .... en av pedagogerna satt vid matbordet igår kring 14.30 då jag torkade golven i matsalen, och berättade att hon alltid har en trötthetsdip den tiden, och hon är ju ute varje dag med en grupp barn. 


Idag blir det att svänga förbi på affären på hemvägen och kompletteringshandla grönsaker. Ska ta fram en karrékotlett innan jag åker på jobbet. Igår hittade jag en chorizo lite långt in på mittenhyllan i frysen. Stekte den med paprika och brysselkål. Lite orientdressing till och middagen satt som en smäck :)


 

Nä, nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Vaknade 4.50, alltså 10 minuter innan morgonmelodin spelade. Sedan jag aktiverade det här gonatt och gomorron på telefonen, så är det så mild och fin musik som spelas när klockan slår 5, det är lixom inget "alarm" utan mer som en smekning på kinden. Betydligt mysigare att vakna till ... fast nu vaknade jag ju innan det började spela. Det spritter i benen och jag är helt redo att ta mig an den här dagen. Ha en superbra fredag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards