Alla inlägg den 17 november 2019

Av maria tafvelin - 17 november 2019 08:13

Söndag morgon. 1 minusgrad och snöfall. Små lätta flingor. Vaknade 7.30 men låg kvar nästan en halvtimme. Alice blir ju så kramig när hon ser att jag är vaken, och i vanliga fall, när man ska upp och iväg på jobbet, så hinner man ju inte ligga och klia henne så länge .... men en sån här dag har man ju gott om tid att göra det. Kl 8 sa jag dock:

- Nu ska matte kliva upp.  Hon kastar sig åt sidan då, och det ser alltid ut som att hon ska följa mig ner ... men det gör hon inte .... fniss. Det är nån slags skenmanöver bara, hon kryper ihop och somnar om  :)


Igår efter morgonpromenad i skogen, drog jag igång lite städning och tvätt, åkte sedan iväg och handlade. Köpte morötter, vitkål, tomater, gurka, det där pizzakitet. Summan blev 122 kr. Det är lagom :)  När det sedan blev dags att äta så gjorde jag ju pizza. Blev den god? Nej. Det är nog så att man får det man betalar för, och för 1 kr ska man  nog inte förvänta sig mer .... fniss. 

 

Det godaste på tallriken var fetaost/vitlökscremen som jag gjorde. Åt en fjärdedel av pizzan, resten fick hundarna. Nu har jag en halv "pizzadeg" kvar, eftersom jag bara använde hälften, men jag tror jag ska göra typ vitlöksbröd av den istället. 


I afton ska jag få passa Otto en stund medans ungdomarna åker och tränar tillsammans. Det hinner ju hända rätt mycket i hans utveckling till och  med mellan gångerna jag passar honom, och det är så himla kul att få ta del av alla små framsteg på nära håll. Tänk så tur jag haft, och har, som får ha det såhär. 


Nä, om jag skulle ta och sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Idag lär det bli att skotta snö, men först en promenad med hundarna. Tror jag ska gå runt byn. Ska skriva sms till Hannah och Pernilla och höra om de ska med. Ha en härlig Söndag! Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards