Alla inlägg den 21 november 2019

Av maria tafvelin - 21 november 2019 05:20

Torsdag morgon. 2 minusgrader och mest molnigt. Jag vaknade 20 minuter innan morgonmelodin startade, men jag låg kvar och filosoferade lite en stund innan jag klev upp. Fick ett infall nyss och läste det blogginlägg jag skrev för precis 5 år sedan och fick mig ett gott skratt. Kolla:


http://mariatafvelin.bloggplatsen.se/2014/11/21/10932478-nattlig-telefonterror/


Sedan ett till från samma dag:

http://mariatafvelin.bloggplatsen.se/2014/11/21/10933178-forlat/


Hahahaha, ja herregud. Det är rent skitkul att gå tillbaka och läsa i bloggen om allt vad som hänt genom åren, det är ju faktiskt en hel del


Igår serverade jag makaroner och krämig grönkål till lunch. 

 

Jag kokade även en gräddsås och körde ner drygt ett kilo köttbullar så att jag kunde göra matlådor att lägga i försäljningsfrysen. Totalt, med ett par matlådor av dagens lunch, blev det 15 matlådor till frysen. Jag bakade grötbröd som serverades till mellis

 

jag rostade även müsli som hann bli klart till mellis :)


Idag bjuder jag på fisklåda till lunch. 


Jag kan säga att utan icebugs skulle det inte bli några promenader här på byavägen överhuvudtaget. Jädrar så halkigt! Snart är det väl barmark dock, så milt som det är. Men, vi hade ju hunnit få en hel del snö faktiskt, så än är det ingen direkt panik. Hem från jobbet, promenad med hundarna, in och fixa nåt ätbart. Det finns fortfarande mat i frysen, hittade en skiva hamburgare .... alltså ... man kan tro att jag har världens största frys, eftersom jag "hittar" grejer jag inte trodde att jag hade. Pinsamt ... fniss. Eftersom det är jättelänge sedan jag köpte såna här hamburgare, så förstår jag ju att jag använt frysen på helt fel sätt. Jag har helt enkelt köpt massor med mat som jag egentligen inte behöver, och jag ska sluta med det. Finns ju ingen anledning helt enkelt. Nåja, jag grillade den där gamla hamburgaren, och la mellan två rostfranskskivor, en dutt senap och en sträng ketchup, voila så var middagen klar :) Av någon anledning fotade jag inte ... fniss. 


Efter maten och en snabb sittning i tv-soffan kände jag att hundarna måste få nåt vettigt gjort. Jag gömde godis på övervåningen och lät dem söka godis. Först Theo, sedan Alice. 

   

Efter 3 varv godissök såg det ut såhär:

 


Nä hörrni, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och starta dagen. Ha en riktigt fin torsdag, och kom ihåg att även denna dag ska fyllas med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards