Alla inlägg den 14 november 2019

Av maria tafvelin - 14 november 2019 05:22

Torsdag morgon. 1 plusgrad och snöfall. Det har varit regn och snöblandat regn under natten. 


Igår gjorde jag grönsakslasagne till lunch

     

Barnen på förskolan tyckte mer om kålpudding än om grönsakslasagne .... fniss ... men pedagogerna tyckte att den var god :)  Sedan bakade jag bullar för att stoppa i försäljningsfrysen

 

Idag ska jag baka bröd, och göra tacofisk. 


När jag kom hem från jobbet igår var det läge att byta skor till icebugs när jag skulle ta ut hundarna en sväng. De har sandat byavägen, men det var verkligen svinhalt. Till middag värmde jag den sista portionen kyckling från i söndags, så ikväll blir det nåt från frysen igen. Nu när jag druckit kaffet ska jag dyka in i frysen och se vad jag kan tänkas hitta :)   Jag stack ut och cyklade med hundarna en sväng igårkväll .... såg att det regnat såpass att asfalten var framme till stor del. Jovisst, det var lite småslirigt, men inte farligt. Så himla onödigt med regnet egentligen ... hoppas det slutar snart, och snöar mer istället. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ska öppna ytterdörren och spana ut och se vad det är för sko- och klädväder nu på morgonen. Ha en fin torsdag, kom ihåg att fylla dagen med värda grejer!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards