Alla inlägg den 12 november 2019

Av maria tafvelin - 12 november 2019 05:20

Tisdag morgon. 6 minusgrader, telefonen berättade för mig när jag vaknade kl 5, att det var snö och regn. Jo, jag har aktiverat den här funktionen med gonatt och gomorron typ. Från kl 22 plingar det inte i telefonen om jag skulle få ett sms tex, och kl 05.00 spelar en lugn och fin melodi, inte som alarmet jag hade tidigare - ett satans liv ... fniss.... och när man tar upp telefonen och stoppar melodin, så står det: Godmorgon, och sen en väderupplysning. 


Igår lagade jag kycklinggryta på förskolan, och den gick hem. Det blev inte över nånting alls

 

Idag kan det bli spännande, för jag lagar kålpudding :)   Bakade bröd och kokade lingonsylt igår åxå. Idag kör jag igång "småkockar i köket" Där två barn från äldsta gruppen får komma och göra nåt i köket. Idag ska de få göra eget smör. I morgon har jag två från mellangruppen, de ska få hjälpa mig att fixa grönsaker till lunchen, och på torsdag har jag en eller två från yngsta gruppen, där blir det att skölja grönsaker och frukt är tanken, men vi får väl se vem/vilka som kommer, så bestämmer jag utifrån det :)


När jag kom hem från jobbet gick jag ut med hundarna, sedan värmde jag en matlåda - kyckling från gårdagen, och sen kom Pernilla med lille Otto som skulle vara här medans hon tränade. Efter att han ätit satt vi i soffan och hade sångstund bland annat. Sedan hade han fullt sjå med filten rätt länge, precis som han hade med reflexvästen för några veckor sedan ... fniss. Hips vips kom Pernilla och hämtade honom. Ut med hundarna en sväng, sedan lite tv och plötsligt var det läggdags. 


Ser i Norran att det är utfärdat en klass 1-varning här i Skellefteåområdet att det riskerar att bli plötslig ishalka och jo, det blir ju det när det regnar och är minusgrader. Hoppas alla sköter hastigheten i trafiken och har i åtanke att det kan vara glashalt. Läser att det återigen hänt en olycka i korsningen Torsgatan/Östra leden. Jo, där händer det olyckor titt som tätt och diskussionerna går rätt höga om att det måste göras något åt korsningen. Igår berodde olyckan på att en förare inte brydde sig om stopp-plikten. Man vågar ju knappt köra där längre, vet aldrig vad det är för idioter i de andra bilarna som kommer farande. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, dagen är igång. Ha en Bra tisdag, fyll den med nåt värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards