Alla inlägg den 20 november 2019

Av maria tafvelin - 20 november 2019 05:18

Onsdag morgon. 4 plusgrader och molnigt. Igår regnade det när jag kom hem från jobbet, inte kul måsta dra på sig regnstället för att ta en promenad i slutet på november, men man har ju varit med om att det regnat och varit barmark på julafton åxå. Är det klimatförändringar det beror på?


Igår var det blodpudding på förskolan, och äldsta gruppen hade inte en enda matsked rester!!! Mycket bra! Idag är det pasta med krämig grönkål, vi får se hur det blir med rester då. 


Efter jobb och promenad med hundarna körde jag igång en tvätt, värmde lite rester och sjönk sedan ner i soffan där jag blev kvar tills det var dags att kvällspinka hundarna och gå isäng. Av någon anledning blev det lite sent innan jag kröp under täcket, så jag var ärligt talat lite sliten när morgonmelodin började spela. Ni vet, man tänker: Ska jag snooza? Men innan man ens tänkt tanken färdigt så är man för pigg .... fniss.  Så, när jag svingade benen över sängkanten var jag inte så trött längre :)


Läser en insändare i Norran om busstrafiken nu när många bussturer blivit indragna eller förändrade. Vet tex att bussarna inte längre kör in i Varuträsk där jag jobbar, utan man får hoppa av ute på storvägen och gå därifrån. Tänker på hur det tidigare ofta stått tex vid försäljning av hus och lägenheter, eller beskrivning av olika bostadsområden - Nära till busshållplatser, bra bussförbindelser .....  så är det inte längre på många ställen ... visst måste det vara så att dessa bostadsområden blir mindre intressanta nu när bussar dragits in? Och ute i vissa orter har bussförbindelserna helt dragits in. Det blir ju konsekvenser av det. Sidan "Tabussen.nu" försvinner väl, eller byter namn till "tabussen.förr"


Oj, nu måste jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken ... fniss .... tiden småskenade lite, eller ... jag satt i andra tankar helt enkelt :)   Ha en superbra onsdag, glöm inte att aktivt fylla dagen med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards