Alla inlägg den 4 november 2019

Av maria tafvelin - 4 november 2019 05:21

Måndag morgon. 11 minusgrader och klart. Jag känner mig superglad, vet du varför? - jo, för att jag åkte på Jula och köpte en ny kupévärmare igår :)  Jag hittade inte den gamla, och det kan vara så att jag helt enkelt kastade bort den, för den var i stort sett värdelös, en sån där superbillig från typ Rusta. 


Morgonrundan igår blev skogsrundan, det är den vanligaste morgonrundan alla morgnar. När jag kom tillbaka så började jag med tårtorna. När de var färdiga åkte de i kylen

   

och jag tog Theo på kättingpromenad. Det blev en kort sväng, då han inte dragit sedan förra vintern. Hem, bytte hund och tog ut Alice på samma runda, fast tyngre kätting. In med henne och tog ut Theo på godissök

 

När han nosat efter korvbitar i ca 30 minuter, kom Julia och hennes Alexander för att hämta tårtorna. När de åkt fick Alice komma ut på korvsök

  

Sedan hade jag två väldigt nöjda hundar här hemma :)

 


Tillagade ju kycklingfilé i slowcookern igår .... råkade köra på högre tempen, så den blev torr, men gott blev det :)

Rotsakerna körde jag i airfryern

 

Man ser tydligt hur mycket vatten det är i en kycklingfilé ... när det dunstat bort så är det inte så mycket kvar. Men hörrni, sötpotatisskivor i airfryern .... DET är en höjdare ska jag säga :)


Igårkväll var jag så oresonligt trött. Visst, jag hade kunnat slumra i soffan nån stund, men då tänkte jag att risken att jag vaknar typ 02.44 är ju så otroligt stor ... så kvällspinket blev redan 20.00 och sedan gick jag isäng. Försökte hålla mig vaken så länge som möjligt genom att fippla på telefonen ... tror att jag såg att klockan var 21 när jag la bort den, sen somnade jag. Jo, jag vaknade kl 00 och blev lite full i fniss när jag såg vad klockan var, men somnade om snabbt igen. Sen sov jag faktiskt tills alarmet drog igång kl 5. Skönt!  Det är som att förkylningen inte riktigt velat släppa än ... det är nog därför jag var så trött. 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok, ropa ner hundarna och göra sig klar för morgonpromenad. Ha en superbra måndag, se till att fylla dagen med saker du känner är värda för dig. 


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards