Alla inlägg den 10 november 2019

Av maria tafvelin - 10 november 2019 08:45

Söndag morgon. 8 minusgrader och mulet. 6m/s nordanvind, känns som -16 säger appen. Bra, då vet jag :) 


Inatt drömde jag en besynnerlig dröm. Jag skulle iväg på nåt evenemang, minns inte vad det var, men det var ca 150 personer som skulle komma. Min uppgift var bland annat att vika servetter, men det glömde jag bort. Sen skulle jag blanda drinkar åt alla, och hålla dem kalla. Jag fick låna kylen i en husvagn .... fniss .... där rymdes inte många. Vi åt smörgåstårta och man fick själv dekorera sin egen bit. Skönt att jag vaknade, för det var så himla omständigt allting ... fniss. 


Igår kom den här tjejen som är intresserad av att skaffa en staffe. Hon blev kvar i nästan 2 timmar och Theo höll henne sällskap nästan hela tiden. När hon åkte tog jag itu  med att dela och plantera den här superstora Monsteran jag fick i en bortskänkesgrupp på facebook

 

Den ena kanske Perilla ville ha, den andra ställde jag i vardagsrummet

 

Sen var det bara att börja med middagen. Jag har flera skivor karré kvar i frysen, så det är bara att grilla :)

 

Airfryad sötpotatis, fetaostkräm och en skiva grillat vitlöksbröd blev det till. Supergott!


Idag har jag inte jättemycket planer. Känns skönt att bara Vara, inte ha något som måste göras, utan få ta dagen som den kommer. Nu har jag druckit upp kaffet och det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Theo har kommit ner och ligger i soffan och sover, Aice ligger kvar uppe i sängen så henne får jag ropa ner. Mat till hundarna och en morgonpromenad, sedan blir det söndagsfrunch här. Ha en superfin Söndag, fyll den värt, vare sig du har en pappa att fira eller inte. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards