Alla inlägg den 13 november 2019

Av maria tafvelin - 13 november 2019 04:25

Onsdag morgon. 1 plusgrad och molnigt. Igår afton var det slirigt när jag körde hem från jobbet, det var en som kört av vägen och fick hjälp av bärgaren. 


Hörrni, det blev kanonbra med kålpudding till lunchen igår :)  Barnen åt med stor förtjusning och flera uttryckte att det var "God Mat"  :)

 

Idag blir det grönsakslasagne :)  Det ska åxå bli spännande. 


Igår startade jag upp projekt "småkockar i köket" och två barn från den äldsta gruppen fick komma in i köket, ta på sig kockmössa och förkläde och göra eget smör som vi sedan tog fram till mellis för att ha på mackorna. Jag tror att just att få ta på sig mössa och förkläde spelar en stor roll, och när jag drog reglerna - att hålla händerna rena och att lyssna på kökschefen, var de helt med på noterna. Det var superlyckat, och idag tar jag in två barn från mellangruppen, de ska få hjälpa mig med grönsakerna till lasagnen. 


Idag stod väckaren på 04.15 då jag ska börja jobba kl 06 idag :)  Jag ska få öppna och ta emot två barn innan nästa personal kommer kl 7. Eller, jag måste vara där typ en kvart innan, så jag hinner hitta igen lysknappar och tända lite lampor så att inte barnen blir helt traumatiserade i kolmörkret. Jag drömde så himla tokigt inatt .... sådär obehagligt ... ni vet när man tror att man är vaken, fast man drömmer. Jag borde ju ha fattat att jag inte var vaken, för jag gick ut på balkongen och den var åt fel håll ... samt att det inte var snö, utan typ sensommar. Jag sprang ut på balkongen för att ringa 112, då det brann inne hos mig. När jag väl var ute på balkongen så såg jag nån dåre som körde toksnabbt med nåt märkligt fordon, sladdade runt här ute på gården och samlade ihop ris och sly ... här borde jag åxå ha fattat att jag drömde, för det finns ju inget ris och sly .... men när den här fartdåren tittade upp mot balkongen blev jag skiträdd och sprang in och stängde balkongdörren om mig, kastade mig i sängen och var jätterädd att dåren skulle bryta sig in in i ilska för att jag såg honom. Där vaknade jag, med en obehagskänsla. Nu känns allt toppen dock :)


Nä, nu är det nog dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Trots att klockan bara är strax efter halv 5 så väntar morgonpromenad med hundarna :) Ha en superfin onsdag, kör försiktigt och fyll dagen med nåt värt! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards