Direktlänk till inlägg 3 oktober 2014

Första dagen på Resten av mitt Liv!

Av maria tafvelin - 3 oktober 2014 08:43

Det är fredag morgon, och det är första dagen på resten av mitt liv. Precis som alla andra dagar alltså. Visst är det fantastiskt att varje morgon då man vaknar, har man möjlighet att tänka så: Det här är första dagen på resten av mitt liv. Det är upp till Mig själv hur jag ska styra min lilla båt över havet. Vill jag ligga och guppa vid bryggan när jag ser att det stormar därute? Vill jag hissa segel och åka på en sjujävla åktur? Beslutet är mitt.


2 plusgrader ute, det var 12 inne när jag kastade benen över sängkanten och snabbt fick på mig tjocksockar och morgonrock. Jag hastade över golvet, stängde balkongdörren samtidigt som jag noterade klarblå himmel och sol, vek till vänster in i köket, greppade perkon och gjorde iordning kaffe. Nu står jag i mitt supersöta lilla kontor och dricker det här nykokta kaffet, sneglar till höger och ser att hundarna sover fortfarande. Snart ska jag väcka dem och gå ut, sätta i motorvärmarsladden för senare avfärd mot Medle och agilitybanan, ta morgonrundan, äta frukost, småstäda lite, och sen åka iväg. Det är planen såhär långt, sen får vi se vad jag väljer att göra på min lediga dag. Det blir nog mest att guppa vid bryggan tror jag ..... det skulle vara skönt. Det känns som att det blivit mycket resande över stormigt hav ett tag. 


Hoppas att Du har en brygga att guppa vid åxå, om du känner för det :)


Gomorron

 
 
Lena

Lena

3 oktober 2014 10:57

Jag hittar en brygga idag, jag också. Trevligt tänkt!

Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

maria tafvelin

3 oktober 2014 14:30

Vad trevligt ! :) Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards