Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Nattlig telefonterror

Av maria tafvelin - 21 november 2014 09:03

Fredag morgon, ledig dag. Jag sov till 8.15, vilket behövdes eftersom klockan var mycket innan jag somnade igår. Eller, första gången jag somnade var nog kring 22.30, då jag somnade i princip i samma stund jag la mig. Vaknade av att telefonen ringde, och då får man en känsla av att man

a) inte vet riktigt var man är

b) har försovit sig, då man inte kommer ihåg att man är ledig


Nästa känsla, innan man hunnit fatta något, är panik, då man tror att det hänt någon av barnen något. Då jag inte hann ta på mig glasögonen så uppfattade jag inte telefonnumret som ringde. Tryckte på grönt och svarade

- Maria

- Hej, det är Fredrik.


Jag blev helt tyst i flera sekunder. Jag vet med säkerhet att jag inte känner någon Fredrik, och med tanke på hur han presenterade sig så slog jag bort tankarna på att det hänt någon av barnen något. Ärligt talat så blev det en blandning av ilska och lättnad, och jag la bara på. Kunde i och för sig ha tryckt ur mig att han ringt fel, men det tänkte jag att han skulle få lista ut själv. Jag ville bara fortsätta sova. 


Då fick jag ett sms, där denne Fredrik förklarade att han älskade mig för tomtegrejen. Då insåg jag att han faktiskt inte ringt fel, utan det var nog mig han ville ha tag på. Hade han ringt under dagtid, eller åtminstone före kl 22, så kunde jag väl ha bytt ett ord, på tomtars vis, men nu var jag inte upplagd för det. La mig tillrätta på kudden igen, tror ni inte på fan att det ringer igen. Svarar inte den här gången. När han provat ringa tre gånger till, stängde jag av ljudet. Då skickade han ytterligare ett sms, som jag läste i morse. Men snälla Fredrik, att dricka sig full en torsdagkväll (jag gissar att han var full, kan ju vara nåt annat tokigt åxå) och telefonterra någon den tiden på dygnet, det är inte ok. 


Å jädrar vad klockan går, den är redan 9.15   Nu måste jag snurra igång dagen. Jag har sugit i mig mina tre koppar, så nu ska jag klä mig och gå ut med hundarna. Jag ska träffa Hannah en sväng, sedan göra några ärenden, men SEN blir det städning :)  Det är tur att hundarna hårar ner lite, annars fanns det inte mycket att städa på mina städdagar :)


Ha en härlig fredag, fyll den med nåt värt så att du ikväll när du lägger dig, kan tänka tillbaka på dagen med glädje 


Gomorron

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards