Direktlänk till inlägg 30 november 2019

Ring så svarar jag?

Av maria tafvelin - 30 november 2019 08:30

Lördag morgon. 7 minusgrader och klart, det blir en solig och vacker dag :) Jag sov till kl 8 idag, så himla skönt! 


Igår gjorde jag ost/skinkpaj på förskolan. Använde det stekta fläsk som blev över från raggmunkslunchen i tisdags, behövde bara köpa till en liten paket skinka. Superbra ju :)

   

Fredagar är supermysiga på jobbet, redan från frukost. Då serverar jag frukost inne i matsalen till de yngsta, och de lite äldre äter inne i ett angränsande rum. Det känns så lugnt och fridfullt, och jag har tid att sitta med den yngsta gruppen och hjälpa till och samtidigt äta frukost själv. 


Till mellis på fredagar brukar jag ju göra nåt lite extra, den här gången gjorde jag  lite olika fruktfigurer, och även gurka. Skrev en "dagens fundering" - Vi äter frukt och grönsaker varje dag på förskolan, för att det är nyttigt för kroppen. Vilken grönsak och frukt är dina favoriter?


Efter jobbet - hem, ut med hundarna på en sväng, sedan värmde jag det som blev över från dagens lunch och åt vid tvn. Ikväll blir det, som vanligt, att äta i "matsalen" :)  Får se vad det blir på tallriken, då jag nu inte har jättemycket att välja på ur frysen. 


Jag tog en riktigt lång dusch före Idol. Har knappt ens duschat så länge nån gång. I vanliga fall, i alla år, har jag lixom klivit in i duschen, vridit på vatten tills man är blöt, schamponerat håret, gnuggat på med duschtvål på en sån här ... ja, vad det nu heter ... duschslarva kan vi kalla det då jag inte hittar rätt namn i skallen ... fniss.... sedan bara skölja av schampo och tvål, klarrt. Igår var det en helt annan sak. Stod länge under rinnande vatten. Jo, jag vet ... slöseri, men .... händer det bara en gång i livet så är det förlåtet, eller hur?  Nu kanske andra skulle tycka att jag duschade normallänge ... men för mig var det rekordlänge :)  Sedan blev det tv-kväll. Orkar aldrig vara uppe för att se resultatshowen, så jag brukar se reprisen av den, alt. kolla på play. 


Idag ska jag gå ut i förrådet och leta reda på julkartongen, ska pynta lite, och sätta upp julgardinerna. Eller, det kanske blir att storstäda idag, och pynta i morgon. Att storstäda ett hus på två våningar, med alla dessa rum, tar ju betydligt längre tid än att skura över en etta på 35 kvm ... fniss  


Alltså, min telefon!!!  Nu i slutet har det blivit så att den inte alltid ringer när någon ringer. Alltså, den som ringer får bara upptagetton i luren, men det är inte sant, jag pratar inte alls i telefon. Det är dock inte alla samtal, och jag fattar ingenting. Har provat starta om telefonen, men det hjälper inte. Vafalls? 


Idag ska jag ta ut hundarna var för sig på promenad och lite jobb. Sen som sagt städning. Jo, måste harva runt med snöskyffeln några varv åxå. Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga bort morgonrocken. Klockan har slagit 9 och det är dags att varva upp lite. Ha en superfin Lördag! Gör nåt värt av den!


Gomorron

 
 
Ingen bild

jammar

30 november 2019 09:13

Bra vad har du för tele nr? ;) Ha en bra dag.

maria tafvelin

30 november 2019 11:23

Hahahahaha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards