Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av maria tafvelin - 2 oktober 2015 22:05

Fredagkväll. Har kollat på Idol. Alltså .... Martin <3  Hur det än går i tävlingen, så är du MIN Idol! :)


Nu har jag varit ute med hundarna, nu blir det dusch, bädda rent i sängen, hoppa ner i nytvättade och manglade sängkläder,  och förhoppningsvis somna rätt snabbt. I morgon bitti är det uppstigning kl 5. Jag, Pernilla och Hannah ska åka iväg till Sundsvall och bo på hotell :)  Jag ska lämna hundarna på pensionat. Jo, för ett ögonblick kändes det väldigt jobbigt ... men .. herregud, de jobbar ju varje dag med att ta emot främmande hundar, och mina hundar är inte komplicerade på något sätt, så det borde de kunna fixa tycker jag :)


Det ska bli så himla kul att få åka iväg med tjejerna i helgen! :)  Laddar för många skratt :)


Nä, bäst hoppa in i duschen :)


Ha en fortsatt bra fredagkväll!


Tjing

Av maria tafvelin - 2 oktober 2015 06:36

Fredag morgon. Kaffe i kontoret :) Ett par dagar nu, har jag kollat mailen väldigt ofta. Jag har längtat efter nyhetsbrev från Rackarungarnas hundskola, och med det, möjligheten att anmäla sig till Nw-kurs. Ja, nosework. Jag VET att vi är många som längtat efter detta mail, och jag gissar att kursen är fulltecknad redan innan första fikat idag. Eller, båda kurserna menar jag, eftersom det kommer att dra igång två kurser samtidigt.  


Mailet kom 5.40 , och jag läste och svarade kring 6.20  Hoppas jag kom med :)  


Det blir Cornelis som ska få gå kursen. Alla hundarna (eller ja ...)

 

tycker om att jobba, men det är nog Cornelis som uppskattar ett hårt dagsverke mer än de andra :)

   


Jag tycker att det är kul att gå kurs med hundarna. Med Kelly har jag gått vardagslydnad och några korta kurser i tävlingslydnad. Med henne skulle jag nästa gång vilja gå freestyle eller nåt. Med Paddy har jag gått viltspår och vardagslydnad, och med Molly har jag gått rallylydnad och viltspår.   Det här blir första kursen med Cornelis, och det ska bli superskoj :)


Idag, efter jobbet, har jag mycket att göra. Jag måste ner i förrådet och försöka hitta min lilla kabinväska. Tidigt i morgon bitti lämnar jag hundarna på pensionat (GHAAAAA !!!!!) och drar iväg med Pernilla och Hannah till Sundsvall. Vi kommer hem på söndagkväll. I kabinväskan ska det packas det nödvändigaste som måste med. Känns lixom vuxet att ha en riktig väska, istället för sportbagen :)


Nä jädrar va klockan går fort. Bäst hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en riktigt bra Fredag, fyll dagen med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards