Alla inlägg den 10 oktober 2015

Av maria tafvelin - 10 oktober 2015 07:30

Lördag morgon. Står i mitt supersöta kontor och dricker kaffe. Hundarna sover än, i vanlig ordning. Då jag druckit upp mitt kaffe och väckt hundarna, blir det morgonpromenad, samt tillfälle att sätta i motorvärmaren i bilen. Det är 6 minusgrader såhär på morgonskvisten. Strax efter kl 9 drar jag iväg till Burträsk för att hålla kurs i Rallylydnad. 


Igår, fredag, var jag ju ledig. Åkte in till stan och hämtade ut de tabletter som inte fanns hemma på apoteket häromdagen, var förbi på jobbet en sväng, körde upp på Ok och köpte en biltvätt ... men insåg att jag inte skulle hinna tvätta den, då jag ju lovat springa över till Lotta och klippa hennes lugg. Jag får åka och tvätta den efter jobbet någon dag till veckan istället :)


Efter att ha klippt Lottas lugg, lastade jag hundarna i bilen och åkte till RackArena. Jisses så skönt att kunna lasta hundarna i bilen igen!! Har ju inte kunnat göra det på ett tag, då stötdämparen krupit upp i hundarnas utrymme. Nu befinner sig stötdämparen där den hör hemma, och hundarna kan vara i bilen igen. Tyvärr har jag inte fått tillbaka grindarna än dock. Tjommen som opererade på bilen var tvungen ta bort övre fästet, och av någon anledning så går det inte skruva tillbaka. Inte med samma skruvar i alla fall. Nåja, får lösa det där när jag har tid. Kanske i afton eller i morgon.   På RackArena var det full fart

             

Provade även nya leksaken som Susanne köpt dit, ett rejält racket så man kunde skjuta iväg tennisbollar en bit. Cornelis tyckte det var toppen :)

 

När vi kom hem därifrån, fick de varsitt ben att gnaga på

       

Sen var det myskväll :)

      


Undrar om man ska lägga på vinterdäcken snart. Kan nog vara halkigt en sånhär dag. Ja, inte för att jag tänker gå ut och lägga på dem nu direkt, men jag tänkte tanken. Man vill ju inte gärna slira av vägen nu när man äntligen fått till bilen ... fniss


Nä, klockan går. Dags att diska koppen och hänga upp morgonrocken. Ha en riktigt härlig Lördag! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards