Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av maria tafvelin - 14 oktober 2015 21:59

Det är onsdag och det är kväll. Klockan visar läggdags, men hjärnan säger annat. Jag har varit på kurs med Cornelis ikväll. Första tillfället för Nose-work-kursen. Skitkul rent ut sagt!  Cornelis, han agerade ungefär som jag trodde att han skulle göra. Full Fart Framåt. När han sätter in "arbets-mode" så är det bara 100 % som gäller, inget annat. Min förhoppning är att han så småningom lugnar sig en liten gnutta, så att han kan jobba lite systematiskt åxå. Vi får se hur det går med den saken :)

Idag skulle Mamma ha fyllt 72 år. Det känns jättekonstigt. Det är väl för att man inte kan SE henne som "gammal" Hon var en supersnygg 61-åring när hon dog. Hon klädde sig supersnyggt, var noga med både hår och smink .... hon var faktiskt snyggare än jag någonsin kommer att bli, och hon skulle fyllt 72 idag. Det går inte att låta bli att fundera lite kring hur hon skulle sett ut idag. Äh, hon skulle ha varit skitsnygg idag åxå :)


Tack och lov att jag ska till veterinären med Molly i morgon, för hon mår inte bra. När jag och Cornelis kom hem från kursen, hoppade hon inte ens ner från sängen. Hon har inte hoppat ner än, och vi kokm hem för nästan en timme sedan. Det här känns inte alls bra. Tur att vi får träffa Gertrud i morgon, för såhär kan Mollygumman inte behöva må. Betyder det att ögat måste bort, så måste ögat bort. Pronto. 


Nä ... jag ska sätta mig i tv-soffan en stund. Paddy och Kelly är ju åtminstone vid medvetande, så de vill väl kanske umgås lite. Cornelis har ju däckat fullständigt efter kursen, och Molly .... hon ligger i sängen. Ska ge henne kvällsögondropparna (och några korvbitar) innan vi kliver isäng. De behöver ju ut och pinka innan sängdags åxå. Själv har jag inte varvat ner ännu känner jag. Men, bäst ta itu med det :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 14 oktober 2015 06:46

Onsdag morgon. Igår skrev jag ett sms till min underbara, förstående chef Pernilla, kl 6 på morgonen, och frågade om det var ok att börja lite senare än 8.00   Sömnen hade mer eller mindre uteblivit helt, då Molly hade så besvärligt och mest bara röjde runt under täcket. Pernilla ringde då upp och undrade hur det var. Då jag berättat sa hon: men självklart, du kommer när du kan, vilket innebar att jag började jobba kl 10 igår. 

I morse kände jag direkt att den här dagen orkar jag redan från början :)   Vi har sovit relativt gott hela bunten, Molly snurrade runt lite där kring 2-snåret, så jag klev upp och gav henne en droppe smärtstillande i ögat, och sen somnade vi igen. Nu är klockan strax före 7 och jag har precis svalt kaffet. Nu blir det morgonrpromenad med ett gäng trötta kamrater .... fniss


Ha en riktigt Bra Onsdag :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards