Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av maria tafvelin - 22 oktober 2015 09:10

Torsdag morgon och kaffet är precis uppdrucket. Hundarna sover än, och jag har precis mailat iväg mail nr 2 i mailhundkursen. 


Igår, efter morgonrundan, fick Cornelis köra lite korvsök och sen ett fyspass med kättingarna

 

Efter nedvarvningspromenaden stannade vi till på Coop, och jag sprang in och köpte en grillad kyckling som C bar hem.

 

Efter det, en runda med alla innan jag åkte iväg på jobbet. Efter jobbet, hem, ut med hundarna ... bestämde mig för att skippa kursen med C, då Molly verkade låg. Hon hade nog lite ont, men jag hade redan gett maxdos smärtstillande. Vi satt nära varandra i soffan, precis som vanligt, och Molly hade lite skakningar för sig. Då la sig Cornelis nära henne .... det var så himla gulligt och jag blev rörd till tårar

        

Vid något tillfälle råkade han komma åt hennes ansikte, och då morrade hon till ..... Cornelis blev helt förskräckt

 

Då behövde han lite tröst

 

sedan vågade han lägga sig i sitt hörn igen :)

 

Inatt har hon kört runt lite under täcket, ett par nya sår på benen efter tratten har jag nog ... fniss. 


12.50 ska vi vara hos Gertrud idag. Då ska tampongen tas bort. Hoppas att smärtorna är borta sen, så att hon får börja må bra igen, lilla gumman. 


Nä, nu är det hög tid att dra igång. Efter morgonrundan ska Paddy och Kelly få jobba lite innan jag åker, först till Veterinären, och sen på jobbet. 


Ha en bra torsdag! Det här är första gången på evigheter som det INTE är strålande sol. Det är lugnt, det kan man ta efter en hel evighet av fantastiskt väder. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards