Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av maria tafvelin - 1 oktober 2015 21:46

Torsdag kväll, strax dags att hoppa isäng.   Efter 45 minuters morgonrunda och frukost, samt lite fippel, blev det en dw-runda med Cornelis före jobbet. Det blev tungt och kort idag.   Efter jobbet åkte jag på apoteket för att hämta ut mer ögondroppar till molly, sen iväg till Hannah och Robban för att hämta ben ur frysboxen. Hem, ta ut hundarna på promenad, ge dem mat, fixa middag (det blev varmkorv och blomkålsmos) sen fick hundarna var sitt ben.


Hörrni ... det här med att jämföra sig med andra. Det behöver inte bara vara negativt, men .... varför gör man det egentligen?  Många, Många, massor, har det så oändligt mycket värre än jag har det. Många, många, Massor, har växt upp både lika illa, och värre än jag. Många, många, massor, har det idag, betydligt tuffare än jag. Jag har det nära nog inte tufft alls. 


Vad är själva Vitsen med att jämföra sig med andra? Är det för att bibehålla någon form av social balans, eller? 


Många, många, Massor ... har det bättre än jag på en del sätt. men ... vad spelar det Mig för roll?   Är det något jag egentligen behöver reflektera över? 


Varför höjs så ofta röster just i ämnet - jämförelser med andra?   


Nä, nu ska jag ta ut hundarna på kvällspink, sen krypa isäng. För ovanlighetens skull, så jobbar jag i morgon, trots att det är fredag :)  Eftersom jag är ledig på söndag, då jag, Pernilla och Hannah drar iväg på weekend i Sundsvall, så jobbar jag i morgon istället. HOppas du haft en bra dag :)


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards