Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av maria tafvelin - 23 oktober 2015 09:13

Nu är grannen härunder tillbaka från sin stuga, där han bor från början av april, och så länge det bara går på hösten. Han röker, men inte inne, för han vill inte ha röklukt i sin lägenhet, så han röker på balkongen. Jag vaknade till lukten av rök i morse. Så, nu måste jag ha balkongdörren stängd om jag vill slippa den lukten.


Igår, efter morgonrundan, drog jag till skogs med Paddy och Kelly

   

Det blev faktiskt lite sol åxå :)


En knapp timme i skogen, sen ett kort korvsök bland kartonger för Cornelis, samt en kort promenad med honom och Molly, sen bar det iväg till veterinären. Molly viftade på sin lilla svans, och var glad. Hon till och med steppade. Det kändes så skönt :)   Hon viftade på svansen inne hos Gertrud åxå

- så, du är ändå glad att se mig, sa Gertrud :)


 


Hem med Molly och iväg på jobbet. Hem från jobbet, kort promenad i regnet, lite trickträning och sen tv-soffan. 


Idag är jag ledig, men är bjuden på lunch kl 12 på Nygatan 57. Det ska bli smaskigt :)  Sen iväg till Byske med Pernilla och Mattias en sväng, och hjälpa till med att måla en vägg. 


Inatt drömde jag nåt snudd på hysteriskt roligt. Jag drömde att jag bodde tillsammans med nån karl, vem det var, vet jag inte, såg aldrig till honom. Jag skulle dock tvätta hans bil, och den var så sjukt stor. Det hysteriskt roliga i det hela var, att hans mamma kom och skällde på mig, och gissa vem DET var! 

- min granne, hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha



Hörrni, på tal om att skälla på ..... det här med vad som hände i Trollhättan till exempel. Jag tror att vi kommer att få se mer sånt. Varför?


- Hat föder Hat


Har sett resonemang på facebook som lyder:

- VI (sverige) kommer att hamna i kris för att DE (flyktingar) kommer.   Det stämmer inte. Sverige kommer förmodligen att hamna i kris, men det är för att världen ser ut som den gör. Den dag VI slutar skylla på saker på individnivå, kan det kanske bli någon förändring, men så länge SÅ MÅNGA hakar upp sig på flyktingar,och skylle på dem,  så kommer hatet att växa. 


Hat föder Hat.


Lyft blicken och titta ut över världen! Låt inte Sveriges gränser bli så långt din syn räcker! Se världen som en helhet! Sverige är en så försvinnande liten del av planeten, men många lever i den villfarelsen att vi kan slå oss för bröstet och stänga gränserna för allt som är utanför oss. Om den energi som går åt till att hata, och sprida hat (genom helt absurda, felaktiga och orättvisa inlägg i sociala media) lades på saker som faktiskt ger någon form av positiv verkan, skulle det se annorlunda ut, det är jag helt säker på. 


Hat föder Hat.


Hatet växer i Sverige, och jag blir förbannad när jag tänker på det. Ska det sluta med att Sverige ses som en klick rabiata, hatfyllda människor? Det vill inte jag vara en del av. 


Hat föder Hat.


Därför säger jag till Er som hävdar att det är "Deras" fel: Kram på dig, jävla idiot!!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards