Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av maria tafvelin - 19 oktober 2015 09:46

Sovit gott inatt. Att lägga sig nyduschad i renbäddad säng, är något utav det bästa som finns. Hundarna verkade åxå uppskatta det renbäddade :)   Vaknade, öppnade ögonen och försökte se vad väggklockan visade ....   10.45   Tog på glasögonen, och den visade fortfarande 10.45 . Här nånstans påbörjades en rivstart i min kropp. Adrenalinet pumpade, håret nästan reste sig i nacken ..... hur i helvete har jag kunnat sova till 10.45?


Greppade mobilen och var tvungen att titta minst 3 gånger innan jag inståg att det stod 7.56     Aha, batteriet har tagit slut i väggklockan, och den stannade alltså ikgårkväll, säkert precis när jag kom ur duschen.  Jamen, dåså ... fniss  Tumultet jag drog igång förde sig kanske vidare till hundarna ... eller åtminstone En hund .... Cornelis. Han började stissa runt och sprang till hallen. Han brukar ju sova, lika väl som de andra, tills jag druckit kaffe och gjort mig redo för att gå ut. Nu var han uppe i varv, och visade tydligt att han ville ut NU.  Av med pymme och på med kläder, på med nya fina mössan och jackan, koppla hundarna och UT. Cornelis hade diarré. Var det mitt bryska uppvaknande som pajade kistan på honom tro?


Nåja, morgonrundan är avklarad, kaffet snart uppdrucket, och sen drar dagen igång. Idag tänkte jag köra lite kartongsök med Cornelis. Igår körde jag bara med korv, tänkte lägga på en liten droppe eukalyptus i ekvationen idag. 


Fick precis mail av handledaren på distansutbildningen. Inlämningsuppgiften godkänd, med tillägget: Bra jobb!  Tack, det känns ju skönt :)


Idag börjar jag jobba kl 14, och kl 18 ska vi träffas i lusthuset. - Vilka vi? - jo, gruppen som vill vara med i mitt nya projekt- hundkurs per mail :)  Det ska bli sjukt spännande och kul :)


Ha en härlig måndag hörrni. Här är det klarblå himmel och sol. Man känner sig rent bortskämd :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards