Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av maria tafvelin - 15 oktober 2015 17:30

Efter en superbra dag på jobbet åkte jag hem, lastade hundarna och åkte på RackArena. Perfekt att kunna släppa Paddy så att han får springa (om han vill .... oftast blir det nåt enstaka rejs, sen strosar han bara runt)  och köra lite div. träning med de andra. 

     

Lite korvsök, några hopp, inkallningar och lek ... sedan åkte vi hem igen.   

Kl 15 hade jag tid hos Gertrud, veterinären. Kom in, lyfte upp henne på bordet. 

- Hello Molly, hur är det riktigt?

- Molly mår verkligen inte bra, sa jag. Hon är låg .... ligger mest i sängen och trycker. Hoppar inte ens ner när jag kommer hem från jobbet. Kommer inte in i köket när jag lagar mat. Sover skruttigt. Hon har ont. 


- Vi plockar bort ögat. Hon ska inte behöva gå och ha det såhär, och hon ser ingenting alls ändå. Jag tänkte att det kunde bli en bra protes, men nu har vi inte mer tid. Jag ska bara ta några blodprover. 


Jag gillar verkligen Gertrud. 


På tisdag morgon ska jag lämna Molly för operation. Hon kommer att klara sig alldeles utmärkt utan det där ögat, hon är ju redan blind på det .... men det känns lite jobbigt att hon ska sövas ...   en operation är alltid en operation.


När vi kom ut, gick vi över på Björkis. Förra gången blev Molly matad med hyfsat mycket godis. Så även denna gång :)  Johanna satt på golvet både länge och väl, gav henne godis, kliade, klappade, pratade med molly. 

- Du är ful, men du är så oerhört charmig, sa hon, och la till - och du har den absolut gulligaste lilla svansstumpen i hela världen :)  Molly fick en gåva - ett paket godis, innan vi gick. 


 

Efter detta mötte jag upp Hannah och följde henne till optikern för att göra synundersökning, sen försökte jag vara till hjälp för att välja nya bågar. Efter det åkte jag hem. Nu ska jag försöka fixa nån middag och sen blir det lugna gatan fram tills det är dags för kvällspromenad. 


Tror jag ska göra köttfärsbiffar faktiskt. Sätter igång nu direkt :)


Tjing så länge



Av maria tafvelin - 15 oktober 2015 06:41

Står i mitt supersöta kontor och sörplar kaffe och pluggar :)   Jag har skickat in första kunskapstestet och fått godkänt :) Det handlade om hundens domesticering, och valpens utveckling. Den här kursen känns verkligen jättekul! Nu har jag börjat jobba med den inlämningsuppgift som ska göras i det här första avsnittet. Nästa steg blir ännu roligare, för då ska man diskutera andras inlämnade uppgifter. Man måste vara aktiv i diskussionerna för att bli godkänd på kursen, och det känns inte som att just den punkten ska bli några problem :)


Brukar tiden på morgonen vara kort i vanliga fall, så blev den ännu kortare nu .... dags att hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. Jobb 8-12, sen ska jag till veterinären med Molly kl 15. Hon har inte sovit så gott inatt... lilla hjärtat. 


Nä, nu måste jag slå ihop skolböckerna och dra igång dagen. Ha en härlig Torsdag!  Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards