Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av maria tafvelin - 21 oktober 2015 09:23

Igår var en fullspäckad dag kan man säga. Upp tidigt för att hinna gå morgonrunda och vara ett varv i tvättstugan, innan det var dags att åka och lämna Molly hos veterinären. 

 

kring halv 9 åkte jag därifrån, hem igen, lite korvsök med Cornelis och en rejäl promenad med de alla tre. Efter det tog jag tag i att meka lite med toalettstolen. Det rinner lite vatten, så med jämna mellanrum måste den fylla på i byttan. Min vän och mentor när det gäller all mekning, youtube, ställde upp även på detta. Blev lite full i skratt när jag såg vad jag behövde använda

 

Plattång?  Alltså, hårblåsaren använde jag ju ett antal gånger när jag fipplade med min gamla plåtkompis, men plattång? Hahahahahahahahahahaha    Det där var jättekul tycker jag själv, hahahahahahahahaha


Skämt åsido. Det är inte de verktygen jag behöver till min, för jag har en annan sort. Behövde bara en vanlig skruvmejsel. Fast, jag tog skruvdragaren 

 

Problemet kvarstår dock ifall jag sätter fast själva spolknappen igen. Så, jag löste det genom att inte sätta tillbaka den :)   Nu drar man lixom bara i själva spaken, eller .... pinnen, när man ska spola. Funkar ju det åxå ... fniss. Åtminstone tills jag tagit reda på hur jag permanent ska lösa det. 


Kl 1 befann jag mig på Eddahallen och mötte upp Pernilla, Mattias, Frida och Elisabeth (Frida och Elisabeth från jobbet alltså) Vi skulle följas på mässan och kolla in div. olika grejer inför öppningen av Fridas. Vi gick runt där fram till 14.20 typ, då var jag, Frida och Bettan tvungna att åka på jobbet. Jag jobbade bara till 16.00 , då var det dags att kasta mig iväg och hämta lilla Molly.

 

Förra gången jag hämtade henne, fick hon ju följa med till jobbet, hon sov ju hela tiden .... sov hela kvällen. Den här gången såg det inte likadant ut. Jädrar, hon kom och drog Gertrud genom korridoren, 

- Vänta på mig, sa Gertrud till henne, men hon lyssnade inte. Hon ville fram till sin matte, SNABBT

- hon har fått väldigt mycket smärtlindring, sa Gertrud och det märktes direkt att det var mycket droger i kroppen. Hon kastade sig av och an, sprang som en galning i cirklar .... 


Tur att Hannah och Robban mött upp utanför veterinärkliniken. Vi skulle bara mötas var det tänkt, men det slutade med att Hannah fick skjutsa hem mig och Molly. Det gick nästan inte hålla i henne ens. Vi svängde förbi jobbet för att tala om att jag inte kunde jobba klart, utan var tvungen få skjuts hem. 


Jag tror hon hade nån typ av hallucinationer, för hon såg närmast rädd ut själv, då hon fick sina ryck. När vi kom hem, ville alla naturligtvis nosa i tratten, men sedan, när hon sprang runt som en galning, blev de närmast rädda. När jag bytt om och varit på toa, parkerade jag mig i soffan, där jag kunde hålla i henne. Efter ett par timmar blev hon något lugnare, och rycken avtog. Hon har sovit bra inatt, tack och lov. Vi ska tillbaka i morgon för att plocka ut tampongen de sytt fast, och sen tillbaka om 10 dagar igen för att plocka stygnen. SEN får vi hoppas att hon får må prima :)  


Hon ska få äta ordentligt idag, igår fick hon ju inte äta alls. 


Klockan är mycket och det är hög tid att ta morgonrundan. Vi tog sovmorgon idag. 


Ha en bra dag !


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards