Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av maria tafvelin - 7 oktober 2015 08:56

När jag klev upp, strax efter kl 8, var det 5 minusgrader och alldeles frost-vitt ute. Så himla vackert! Man får en sån där lyckokänsla i kroppen på nåt sätt. Det är så vindstilla .... som om naturen lixom håller andan.   Nu håller det på att vara läge att göra ordentlig vinter på balkongen, ta in möblerna och sådär. De blommor jag ska försöka övervintra inne, är redan inplockade. 


Idag måste jag ner på stan och hämta ut mediciner till Molly. Helst nu på morgonen, så att jag hinner ge henne innan  jag åker på jobbet. Eller, ja, så måste det ju bli :) Hon har sovit som en stock inatt, precis som vi andra.  Cornelis vid fötterna, Paddy på höger sida om mitt huvud, Kelly på min vänstra sida och Molly vid knävecken. Somnade så, och vaknade så   :)


Strax dags för morgonrunda. Ska först gå en kort pinkrunda med alla, sen delar jag upp dem och går en längre sväng, eftersom Molly bara ska pinka och vila. 


Ska kila över till Lotta och klippa hennes lugg åxå, innan jag åker på jobbet. Bäst jag sätter rotation på den här dagen nu på stört, så att jag hinner allt innan det är dags att åka på jobbet. Efter jobbet ska jag få hämta min plåtkompis som även den genomgått en operation :)   


Ha en riktigt bra onsdag. Fyll dagen med värda grejer! 


Tänk på att man Aldrig vet hur länge man Har varandra. Man vet aldrig hur länge man har sig själv heller. Skulle jag göra något annorlunda om jag VISSTE?  Gör något annorlunda redan idag. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards